Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara prin Servicii de Management de Caz pentru Copil și Familie desfășoară o campanie de informare privind protecția copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate.
Prin această campanie, ne-am propus să informăm părinţii din Timișoara cu privire la obligaţiile ce le revin în situaţia în care intenţionează să plece la muncă în străinătate și conştientizarea riscurilor asumate prin plecarea lor în străinătate.
“Copiii rămași acasă în urma plecării părinților la muncă în străinătate sunt lipsiți de afecțiunea și supravegherea directă a acestora, se confruntă adesea cu dificultăți emoționale, sociale și educaționale. Lipsa părinților sau a reprezentantului legal poate determina și limitarea accesului copiilor la servicii de sănătate, educație și beneficii sociale. Îi încurajăm pe părinți să apeleze la serviciul nostru dedicat, unde specialiștii le vor fi alături.” - Emese Eszteró, director general DAS MT.
Totodată, părinții și persoanele desemnate ca reprezentanți legali ai copiilor, vor fi informați despre drepturile și protecția copiilor, precum și despre soluțiile disponibile pentru a asigura dezvoltarea sănătoasă și educația acestora pe perioada lipsei părinților.
În acest sens, dar și pentru conștientizarea comunității și autorităților locale cu privire la nevoile copiilor, am realizat un ghid informativ sub forma unei broșuri, care considerăm că va putea clarifica mare parte dintre aspectele menționate, spre exemplu:
* părinții care intenționează să plece la muncă în străinătate au obligația să notifice intenția cu cel puțin 40 de zile înainte Direcției de Asistență Socială din localitatea de domiciliu;
* procedura delegării temporare a autorității părintești;
* accesarea unor servicii de suport socio-educațional pentru copii și aparținători, prin intermediul centrelor din subordinea Direcției de Asistență Socială.
Campania de informare se va desfășura în principal în mediul online, prin diseminarea broșurii “Protecția copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate” pe site-ul instituției, www.socialtm.ro, pe pagina de facebook a instituției, prin grupuri de whatsapp și e-mail. Broșura poate fi consultată pe site-ul www.socialtm.ro aici.
De asemenea, broșura a fost transmisă către unitățile de învățământ de pe raza Municipiului Timișoara, urmând ca acestea, la rândul lor, să o pună la dispoziția cadrelor didactice și a părinților prin grupuri de whatsapp, e-mail, sau în format fizic, după caz.
Informațiile vor fi promovate și cu sprijinul mass-media, prin intervenții la posturi radio/TV, comunicate în presa scrisă și online.
Tot în cadrul campaniei vor fi distribuite flyere cu cele mai importante informații în diverse instituții publice și centre comunitare, precum și cu ocazia unor evenimente sau acțiuni ale DAS MT.
Campania de informare se desfășoară începând din această lună, cu caracter permanent. În cadrul instituției noastre, oferim în permanență sprijin și consiliere părinților din Timișoara aflați în situația de a pleca în străinătate și persoanelor cărora le-a fost delegată autoritatea părintească, precum și servicii de consiliere specializată destinate copilului care a revenit în ţară, după o perioadă de şedere în străinătate alături de părinţi mai mare de un an, prin Serviciul de Management de Caz pentru Copil și Familie. Date de contact: strada Cornelia Sălceanu nr.17, tel. 0256.202.585, e-mail: [email protected].
Compartiment Relații Publice