Atribuții

a) Administrarea fondului locativ de stat al municipiului Timișoara, respectiv închirierea locuințelor și garajelor aferente acestora, aflate în proprietatea/administrarea Primăriei Municipiului Timișoara, calculul chiriei pentru acestea, urmărirea exploatării lor de către chiriași conform prevederilor legale, precum și propunerea pentru redistribuire a locuințelor care devin disponibile.

b) Aplicarea procedurilor legale privind exercitarea dreptului de preemțiune și controlul aplicării procedurilor dreptului de preemțiune din UAT;

c) Vânzarea locuințelor aflate în proprietatea/administrarea Primăriei Municipiului Timișoara.

d) Efectuarea înscrierilor persoanelor îndreptățite pe listele de priorități în vederea atribuirii unei locuințe din fondul de stat sau sociale ale municipiului Timișoara în conformitate cu prevederile legii nr.114/1996 – legea locuinței și cu hotărârile de consiliu local emise în acest sens;

e) Analizarea și centralizarea solicitărilor depuse de către petenți în vederea atribuirii unei locuințe din fondul locativ de stat sau sociale, împreună cu documentațiile aferente necesare în vederea stabilirii punctajului, și întocmirea listelor de priorități;

f) Analizarea și centralizarea cererilor depuse de către persoanele îndreptățite pentru atribuirea unei locuințe realizată de către Agenția Națională pentru Locuințe, destinate închirierii, tinerilor și familiilor de tineri în vârstă de până la 35 de ani în cadrul programului de construcții locuințe pentru tineri, în baza legii nr.152/1998 – modificată și completată și a normelor metodologice de punere în aplicare a acesteia și întocmirea listelor de priorități;

g) Analizarea dosarelor în vederea vânzării locuințelor ANL, întocmirea contractelor, precontractelor, calculul sumei, evidența;

h) Inventarierea și verificarea locuințelor aflate în evidență;

i) Întocmirea de adeverințe și acorduri la solicitarea petenților;

j) Întocmirea de contracte de închiriere pentru locuințele aflate în administrare și păstrarea evidenței acestora;

k) Calcularea și recalcularea chiriei în baza OUG nr.40/1999, legii nr.241/2001 și HG nr.310/2007 pentru spațiile cu destinația de locuință aflate în proprietatea statului român și administrarea Primăriei Municipiului Timișoara pe baza declarațiilor de venit depuse de către chiriași;

l) Întocmirea referatelor necesare soluționării notificărilor depuse de către foștii proprietari sau moștenitorii acestora conform prevederilor legii 10/2001;

m) Operarea de modificări ale contractelor de închiriere : radieri, includeri, transcrieri, unificări, schimburi, urmare a aprobărilor emise de conducere;

n) Întocmirea de adeverințe radiere ipotecă și calcul plată rate ca urmare a vânzării locuințelor în baza legii nr.112/1995, ordonanța nr.19/1994, decretului-lege nr.61/1990 ;

o) Păstrarea evidenței contractelor de vânzare cumpărare, a documentației care a stat la baza vânzării, respectiv a corespondenței aferentă acestora;

p) Recalcularea dobânzii în cazul achitării integrale în avans a ratelor pentru contractele de vânzare-cumpărare;

q) Eliberarea adeverințelor necesare executării lucrărilor de întreținere și reparații a fondului locativ de stat;

r) pregătește și înaintează Serviciului Juridic documentația necesară aferentă locuințelor ocupate abuziv în vederea evacuării prin de instanță;

s) Pune în executare evacuările administrative, ca urmare a Dispozițiilor emise de Primarul Municipiului Timișoara;

t) Pune în executare sentințele judecătorești și dispozițiile de evacuare a persoanelor care ocupă fără titlu locuințele aflate în proprietatea sau administrarea Primăriei Municipiului Timișoara;

u) Participă la evacuarea pe cale judecătoreasca și la preluarea locuințelor aflate în patrimoniul sau administrarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

v) În urma sesizărilor depuse de persoane fizice si asociațiile de proprietari prin care se comunica faptul ca locuințele sunt libere, degradate și nu s-au prezentat moștenitori ai defunctului pentru a prelua locuința, efectuează verificările necesare și întocmesc referate privind deschiderea succesiunii vacante pe care le transmit Serviciului Juridic la care anexează:

- certificat de deces sau extras de uz oficial de deces – solicitat de la DEP

- extras de carte funciara- solicitat de la Compartimentul Carte Funciară și Cadastru din cadrul Direcției Patrimoniu

w) În vederea identificării succesiunilor susceptibile a fi vacante primesc de la Direcția de Evidenta a Persoanelor o lista a defuncților care nu apar in SNEP/RNEP cu prezumtivi moștenitori, iar de DFMT o lista cu locuințele persoanelor decedate pentru care nu se mai plătește impozit, analizează următoarele aspecte:

- se verifică dacă defunctul era proprietar in cota de 1/1 (altfel exista moștenitori)

- se solicită extrase CF si se verifica daca s-a efectuat succesiunea

- se verifică in teren pentru a colecta date de la vecini/ de ocupanții imobilelor, iar, dacă se confirmă suspiciunea, întocmesc referate privind deschiderea succesiunii vacante pe care le transmit Serviciului Juridic.

- Pot propune numirea unui curator special pentru a evita degradarea imobilului.

x) Transmiterea contractelor încheiate în vederea exercitării drepturilor de proprietate a UAT către DFMT și Serviciul Gestiune Patrimoniu și Urmărire Contracte.

Este utilă această pagină?