Anunțuri
Atribuții
Registru Agricol
a) Asigurarea culegerii și înscrierii datelor în registrele agricole ale Municipiului Timișoara, ținerea la zi a acestor registre, centralizarea datelor înscrise, furnizarea de date din registrele agricole la solicitarea diferitelor instituții;
b) Ține evidenta terenurilor care se circumscriu Legii nr. 17/2014, îndeplinește toate atribuțiile ce cad în sarcina Primăriei potrivit Legii nr.17/2014 și transmite Direcției Agricole dosarele înregistrate potrivit Legii nr. 17/2014;
c) Asigurarea pregătirii și organizarea recensământului general agricol;
d) Urmărirea evidenței animalelor;
e) Derulează activități de prevenire și combaterea bolilor infecto-contagioase de mare difuzibilitate la animale;
f) Eliberarea de atestate de producător și carnete de comercializare a produselor din sectorul agricol, diferite adeverințe cu privire la terenurile deținute în proprietate sau sub alte forme (folosință, arendă), cu privire la animalele crescute în gospodăriile populației;
Fond Funciar
a) Punerea în aplicare a legii fondului funciar; verificarea dosarelor depuse în vederea reconstituirii și constituirii dreptului de proprietate; verificarea pe teren a amplasamentelor solicitate, întocmirea referatelor care vor fi prezentate în comisia de fond funciar, punerea în posesie a celor îndreptățiți;
b) Îndeplinește toate sarcinile transmise de președintele și secretarul comisiei de aplicare a legilor funciare: Legea nr. 18/1991 fondului funciar, republicată, Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, Legea nr. 169/1997 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, Legea nr. 193/2007 privind modificarea și completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, Legea nr. 231/2018 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 și Legea nr. 87/2020 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
c) Participă la punerea în posesie a terenurilor, a persoanelor îndreptățite, conform prevederilor Legii nr. 18/1991, ale Legii nr. 1/2000, ale Legii nr. 169/1997, ale Legii nr. 247/2005, ale Legii nr. 231/2018 și Legii nr. 87/2020;
d) eliberarea titlurilor de proprietate și a Ordinelor Prefectului emise în baza legii fondului funciar nr. 18/1991 cu modificările și completările ulterioare; eliberarea copiilor xerox ale documentelor de fond funciar (dosare, schițe);
e) Întocmește procesele-verbale de punere în posesie a persoanelor îndreptățite și ține evidența titlurilor de proprietate eliberate de Instituția Prefectului Județului Timiș, înmânându-le titularilor;
f) Înregistrarea contractelor de arendare pe raza municipiului Timișoara;
g) Asigurarea afișării la vedere publică a situațiilor privind stadiul aplicării legii fondului funciar, a ofertelor de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan, a listei preemptorilor și a comunicărilor de acceptare a ofertelor de vânzare;
h) Soluționarea cererilor, sesizărilor și reclamațiilor;
i) Verificarea și confirmarea situației revendicărilor terenurilor și formularea de răspunsuri cu privire la aceste solicitări;
j) Acordă informații și consultanță cetățenilor pe probleme ce intră în competența de rezolvare a serviciului, ia măsuri de soluționare a problemelor ridicate de cetățeni;
k) Analizează expertizele tehnice și formulează punctul de vedere la propunerile ce decurg din acestea;
l) Ține evidența imobilelor revendicate în baza Legii nr. 18/1991, pune la dispoziția compartimentelor din instituție, a altor instituții ale statului și cetățenilor informații, documente, relații despre situația imobilelor revendicate în baza Legii nr. 18/1991;
m) Solicită vize de la serviciile implicate în aplicarea Legii nr. 18/1991; (acțiuni juridice, concesiuni, situație locativă, revendicări în baza Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului);
n) Colaborează cu alte instituții angrenate în aplicarea legilor fondului funciar în vederea îndeplinirii atribuțiilor autorității publice locale.
Alte atribuții:
o) Monitorizarea modului de îndeplinire a clauzelor contractuale prevăzute în contractele de prestări servicii încheiate în cadrul compartimentului, a activităților desfășurate de prestatorii de servicii, păstrarea evidenței lucrărilor executate de către aceștia în vederea stabilirii conformității lor cu prevederile din propunerea tehnică și caietul de sarcini;
p) Completează în sesizările privind deschiderea procedurii succesorale pentru toate persoanele cu domiciliul in Timișoara care au murit în luna anterioară, conform modelului aprobat prin Ordinul Comun al Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Administrației și Internelor nr. 2052 bis/1528/2006 – anexa 24 următoarele date din Registrul agricol: volumul, poziția nr., alte informații cu privire la terenurile agricole deținute de defunct.