Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate

  • Autorizarea activităților comerciale pe raza municipiului Timişoara.
  • Autorizarea mijloacelor publicitare din municipiul Timișoara.

Atribuții

a) Asigurarea dezvoltării armonioase a rețelei și tipurilor de distribuție și promovarea întreprinderilor mici și mijlocii cu activitate de comercializare a produselor și serviciilor de piață prin:

  • elaborarea strategiei de dezvoltare a rețelei de distribuție în municipiul Timișoara, care are ca obiective: sprijinirea creării unei rețele de distribuție care să asigure servicii de calitate consumatorilor și care să răspundă necesităților de consum ale acestora și marcarea acesteia în documentațiile de urbanism întocmite; dezvoltarea armonioasă a rețelei și tipurilor de distribuție cu respectarea principiului liberei concurențe; armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu; protejarea patrimoniului arhitectural, istoric și de mediu prin menținerea caracterului sitului; dezvoltarea și revigorarea rețelei de distribuție în zonele montane, rurale și defavorizate și susținerea creării de servicii de piață în aceste zone; stimularea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii cu activitate comercială în scopul creșterii competitivității acestora și gradului de ocupare a forței de muncă; asigurarea și dezvoltarea unui sistem de baze de date privind rețeaua de distribuție; respectarea legislației în vigoare din domeniul urbanismului pentru structurile de vânzare și de prestări de servicii de piață.
  • stabilirea de criterii de dezvoltare urbanistică a sectorului comercial pentru determinarea: suprafețelor destinate activităților comerciale, în special pentru cele cu structuri de vânzare cu suprafață medie și mare; modului de încadrare a suprafețelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrărilor de artă, a edificiilor cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică, precum și a mediului în centrele istorice și în localitățile de interes turistic; amplasamentelor spațiilor de parcare aferente diverselor structuri de vânzare, conform reglementărilor legale în vigoare.
  • asigurarea corelării autorizării desfășurării unui exercițiu comercial într-o structură de vânzare cu conținutul certificatului de urbanism și al autorizației de construire.

b) Consilierea operatorilor economici cu privire la desfășurarea activităților comerciale în municipiul Timișoara;

c) Emiterea acordurilor pentru desfășurarea exercițiilor comerciale, în conformitate cu prevederile legale;

d) Analizarea si soluționarea solicitărilor agenților economici în cazul modificării orarului de funcționare, pe o perioada limitată; privind intenția desfășurării activității de soldare pentru participare la evenimentele comerciale ocazionale, emiterea avizului pentru desfășurarea activității de comerț stradal sau expedierea răspunsurilor negative, în vederea obținerii acordului de funcționare ambulant si desfășurării unei activități de comerț stradal temporar (terasă sezonieră, vehicul comercial, mobilier urban etc.);

e) Centralizarea notificărilor privind vânzările de lichidare/soldare;

f) Soluționarea petițiilor operatorilor economici cu privire la diversele situații legate de necesitatea autorizării sau procedura legală de autorizare;

g) Analizarea si soluționarea documentațiilor depuse și verificarea pe teren a condițiilor pentru aprobarea declarațiilor de alimentație publică în conformitate cu prevederile H.G. nr. 843/1999, întocmirea notei de constatare cu privire la avizarea sau respingerea cererilor depuse;

h) Verificarea pe teren a existenței acordului de funcționare ambulant sau a avizului pentru desfășurarea activității de comerț stradal, precum și dovada achitării taxelor de ocupare a domeniului public; întocmirea documentelor specifice constatării (nota de constatare sau somație);

i) Întocmirea de note de plată privind taxele de ocupare a domeniului public, de autorizare sau vizare anuală și urmărirea plății acestora;

j) Întocmirea de referate de restituire sume aferente autorizării activităților comerciale sau ocupare domeniu public, în situația unor solicitări fundamentate;

k) Întocmirea documentelor specifice în cazul identificării unor fapte de comerț stradal ilicite și înaintarea acestora compartimentelor de specialitate;

l) Participarea la acțiuni instituționale sau interinstituționale menite să identifice acte și fapte de comerț neautorizate;

m) Întocmirea documentației privind anularea acordurilor pentru desfășurarea exercițiilor comerciale, la solicitarea operatorilor economici; privind propunerile de suspendare activitate/reducere orar de funcționare, a acordurilor pentru desfășurarea exercițiilor comerciale;

n) Elaborarea regulamentului local de publicitate, cuprinzând inclusiv delimitarea în cadrul teritoriului administrat, a zonelor de publicitate lărgită și, respectiv, a zonelor de publicitate restrânsă, în corelare cu documentațiile de urbanism aprobate, reguli de amplasare a mijloacelor de publicitate;

o) Prelucrarea documentațiilor pentru autorizarea sistemelor publicitare temporare in conformitate cu legea nr. 154/2017 pentru modificarea si completarea legii nr. 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate;

p) Verificarea pe teren a cererilor pentru solicitările de autorizare, cu propunerea avizării favorabile a cererilor sau, după caz, cu motivarea respingerii documentațiilor depuse în conformitate cu legislația in vigoare;

q) Întocmirea avizelor pentru publicitate temporară pentru societățile care îndeplinesc condițiile legale;

r) Preluarea sesizărilor, reclamațiilor și a altor documente repartizate de șefii ierarhici în vederea întocmirii răspunsurilor în termenul prevăzut de lege sau conform dispozițiilor curente;

s) Informarea telefonică a societăților care au debite, întocmirea somațiilor către societățile care nu au ridicat avizele de publicitate temporara;

t) Operarea in baza de date a valorii avizelor încasate (taxă ocupare domeniul public, taxă reclamă, taxă autorizare, taxă imprimat) in vederea centralizării plaților efectuate pentru sistemele publicitare temporare;

u) Întocmirea de note de plată privind taxele de ocupare a domeniului public cu sisteme publicitare, de reclamă, publicitate , de autorizare si urmărirea încasării acestora;

v) Analizarea solicitărilor de restituire a taxelor si întocmirea referatelor privind aceasta operațiune;

w) Întocmirea, gestionarea și îmbunătățirea bazei de date referitoare la autorizațiile comerț/ avizele de publicitate temporară;

Conducere

  • Alina Gherman

    Șef serviciu

  • Este utilă această pagină?