Contabilitatea publică a instituţiilor publice locale cuprinde:
a) contabilitatea veniturilor şi cheltuielilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar;
b) contabilitatea generală, bazată pe principiul constatării drepturilor şi obligaţiilor, care să reflecte evoluţia situaţiei financiare şi patrimoniale, precum şi a excedentului sau a deficitului patrimonial;
c) contabilitatea destinată analizării costurilor programelor aprobate.
Atribuții
a) Înregistrarea tuturor operațiunilor patrimoniale în contabilitate în mod sistematic și cronologic în conturi sintetice și analitice pe baza documentelor justificative contabile, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a normelor metodologice de aplicare a acestuia și întocmește lunar balanțe de verificare și situațiile financiare trimestriale și anuale;
b) Evidența analitică a veniturilor bugetului local, operarea ordinelor de plată și foilor de vărsământ anexate acestora, efectuarea transferurilor bancare din contul colector in contul bugetului local;
c) Întocmirea de state de plată/ordine de plata privind restituiri/compensări/transferuri de impozite și taxe pe baza documentelor furnizate;
d) Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor efectuate în contabilitatea cheltuielilor;
e) Întocmirea jurnalului de vânzări/ jurnalului de cumpărări și întocmirea decontului de TVA;
f) Evidențierea taxei pe valoarea adăugată datorată bugetului de stat, întocmirea registrelor jurnal aferente taxei pe valoarea adăugată/colectată precum si T.V.A. deductibil, depunerea declarației “300” privind decontul de taxă pe valoarea adăugată si declarației “394”privind livrările /prestările si achizițiile efectuate pe teritoriul național si efectuarea plății TVA-ului;
g) Evidența sintetică a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar și a materialelor și corelarea cu evidența analitică;
h) Urmărirea încasărilor și restituirilor garanțiilor de licitații;
i) Plătirea restituirilor/transferurilor din impozite și taxe, întocmirea evidenței sumelor neridicate reprezentând restituiri din impozite și taxe pe baza statelor de plată;
j) Încasarea și plata în numerar și virament, efectuarea operațiunilor în numerar prin casieria unității precum și prin virament pe baza ordinelor de plată;
k) Urmărirea si verificarea viramentelor bancare; urmărirea si verificarea registrului de casa;
l) Întocmirea dispozițiilor de plata si încasare, privind acordarea de avansuri spre decontare, precum si urmărirea decontării acestora;
m) Evidențierea deconturilor pentru deplasările personalului unității în interiorul localității, în afara localității și în străinătate;
n) Înregistrarea în evidența contabilă a rezultatelor Inventarierii anuale;
o) Evidenta contabilă a proiectelor cu finanțare internațională:
- conducerea evidentei contabile distinct pe fiecare proiect in parte, inclusiv întocmirea fiecărei balanțe de verificare pentru fiecare proiect;
- decontarea cheltuielilor încadrate la capitolele bugetului proiectului cu finanțare externă nerambursabilă, corespunzătoare tipurilor de cheltuieli din care fac parte;
- realizarea monitorizării tuturor plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțare alocată de la bugetul de stat, contribuție proprie, atât în lei, cât și în euro;
- elaborarea documentației contabile necesare secțiunii financiare din Rapoartele intermediare și finale privind justificarea utilizării asistenței financiare nerambursabile primite și a contribuției proprii utilizate în procesul implementării proiectului;
- realizarea operațiunilor privind închiderea finanțării;
p) Întocmirea dării de seamă contabile, a anexelor pentru bilanțul propriu;
q) Centralizarea darii de seamă și a anexelor unităților subordonate și raportarea dării de seamă contabile centralizate, raportul explicativ și politicile contabile;
r) Înregistrarea in evidenta contabila a investițiilor in curs in conformitate cu documentele de intrare transmise de Serviciul Investiții si a documentelor de ieșire transmise de structurile de specialitate;
s) Întocmirea lunar si trimestrial ,,Situația plăților restante” si anexele la acestea, pentru aparatul propriu precum si pentru unitățile subordonate, pe care le transmite la A.N.A.F – D.G.R.F.P. Timiș;
t) Colaborează cu D.G.R.F.P. Timiș privind execuția bugetara, urmărirea plăților si încadrarea in creditele bugetare aprobate;
u) Respectarea procedurilor privind parcurgerea celor 4 faze ale execuției bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanțarea si plata cheltuielilor, respectiv evidenta contabila sintetica si analitica a cheltuielilor bugetului local pentru capitolele de cheltuieli 51, 61 și 67;
v) Transmite in Sistemul National de Raportare FOREXEBUG formularele aferente situațiilor financiare lunare si trimestriale;
w) asigură încadrarea în limitele și destinația creditelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar);
x) înregistrarea constituirii, reținerea si eliberarea garanțiilor materiale pentru salariații care au calitate de gestionari;
y) evidențierea lunară a salariilor personalului aparatului de specialitate al Primarului, a indemnizațiilor pentru consilierii locali, altor drepturi și întocmirea ordinelor de plată aferente acestora;
z) asigurarea evidenței contabile a conturilor în afara bilanțului conform prevederilor legale;
aa) organizarea și conducerea contabilității provizioanelor pentru riscuri și cheltuieli;
Aplicarea prevederilor și procedurilor legale privind facturarea electronică RO e-Factura la nivelul instituției.
Conducere
Liviu Andron
Șef Serviciu