- primeşte, analizează şi soluţionează cererile pentru eliberarea actelor de identitate, stabilirea domiciliului, înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi înmânează solicitanţilor documentele în cauză;
- primeşte şi soluţionează cererile de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele care îşi schimbă domiciliul din străinătate în România;
- primeşte şi soluţionează cererile pentru eliberarea actelor de identitate ale persoanelor internate în unităţi sanitare şi de protecţie socială, precum şi ale celor aflate în locurile de reţinere şi de arest preventiv din cadrul unităţilor de politie sau în penitenciar, din zona de responsabilitate şi înmânează documentele solicitate;
- desfăşoară activităţi de distribuire a cărţilor de identitate;
Atribuții
Actualizări Verificări Furnizări Date
a) actualizează R.N.E.P. cu datele privind persoana fizică în baza comunicărilor înaintate de ministere și alte autorități ale administrației publice centrale și locale, precum și a documentelor prezentate de cetățeni cu ocazia soluționării cererilor acestora;
b) actualizează R.N.E.P. cu mențiunile operative, precum și cu informațiile preluate din comunicările primite;
c) preia în R.N.E.P. datele privind persoana fizică, în baza comunicărilor nominale pentru născuții vii, cetățeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0-14 ani, precum și datele privind persoanele decedate;
d) efectuează operațiunile necesare pentru actualizarea RNEP cu date privind:
- dobândirea, redobândirea sau pierderea cetățeniei române;
- măsura preventivă a controlului judiciar sau cea a arestului la domiciliu;
- căsătoria / divorțul persoanei;
- interdicția de a se afla în anumite localități, interzicerea părăsirii teritoriului României;
- interzicerea dreptului de a alege sau de a fi ales;
- mențiunea referitoare la încetarea valabilității privind domiciliul, respectiv reședința.
e) efectuează operațiunile necesare actualizării bazei de date cu informațiile din documentele prezentate de cetățeni și asociază imaginea preluată solicitanților la datele de stare civilă ale acestora, cu scopul producerii actelor de identitate;
f) clarifică neconcordanțele dintre nomenclatorul arterelor de circulație și situația din teren, respectiv din documentele cetățenilor;
g) clarifică, cu sprijinul B.J.A.B.D.E.P. erorile sau neconcordanțele din R.N.E.P. (constatate cu ocazia unor verificări sau semnalate de alți utilizatori);
h) clarifică, cu sprijinul serviciului de pașapoarte, neconcordanțele dintre bazele de date;
i) colaborează cu primarul localității în vederea actualizării listelor electorale permanente;
j) acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unități sanitare și de protecție socială, precum și a celor aflate în arestul unităților de poliție ori în unități de detenție din zona de responsabilitate la solicitarea instituțiilor sau persoanelor interesate;
k) asigură înregistrarea intrării/ieșirii tuturor documentelor, în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru și clasarea acestora în vederea arhivării;
l) desfășoară activități de primire, examinare și rezolvare a petițiilor cetățenilor;
m) furnizează, în condițiile legii, datele de identificare și de adresă ale persoanei către autoritățile și instituțiile publice centrale, județene și locale, agenții economici și către cetățeni;
n) asigură colaborarea și schimbul permanent de informații cu unitățile operative ale M.A.I., în scopul realizării operative și de calitate a sarcinilor comune ce le revin, în temeiul legii;
o) identifică – pe baza mențiunilor operative – elementele urmărite, cele cu interdicția prezenței în anumite localități etc. și anunță unitățile de poliție în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
p) soluționează cererile formațiunilor operative din M.A.I., S.R.I., S.P.P., Justiție, Parchet, M.Ap.N., privind verificarea și identificarea punctuală a persoanelor fizice;
q) acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unități sanitare și de protecție socială, ce nu posedă asupra lor acte de identitate;
r) întocmește situațiile statistice și analizele activităților desfășurate lunar, trimestrial și anual în cadrul serviciului;
s) organizează, asigură conservarea și utilizează, în procesul muncii, evidențele locale letrice sau electronice, după caz;
t) asigură protecția datelor cu caracter personal și a informațiilor clasificate, precum și securitatea documentelor serviciului, în conformitate cu dispozițiile legale;
u) răspunde de aplicarea întocmai a dispozițiilor legale, a ordinelor și instrucțiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidență a persoanelor;
v) îndeplinește și alte atribuții specifice activității de evidență a persoanelor, reglementate prin acte normative.
w) participă la operații de instalare a sistemelor de operare a software-ului de bază și de aplicație pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic local, împreună cu specialiștii B.J.A.B.D.E.P.;
x) execută activități pentru întreținerea preventivă a echipamentelor din dotare;
y) asigură protecția datelor și informațiilor gestionate și ia măsuri de prevenire a scurgerii de informații clasificate și secrete de serviciu;
z) transmite serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor, sintezele și analizele întocmite;
aa) formulează propuneri pentru îmbunătățirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru, etc.;
a) răspunde de activitățile de selecționare, creare, folosire și păstrare a arhivei specifice;
cc) asigură constituirea fondului arhivistic neoperativ al serviciului, din documentele rezultate din activitatea de profil;
dd) îndeplinește și alte atribuții privind actualizarea R.N.E.P., reglementate prin acte normative.
Preluare-Eliberare Acte de Identitate
a) primește, analizează și soluționează cererile privind eliberarea actelor de identitate, stabilirea domiciliului, înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței și înmânează solicitanților documentele în cauză;
b) primește și soluționează cererile de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele care își schimbă domiciliul din străinătate în România;
c) primește și soluționează cererile pentru eliberarea actelor de identitate ale persoanelor internate în unități sanitare și de protecție socială, precum și ale celor aflate în locurile de reținere și de arest preventiv din cadrul unităților de politie sau în penitenciar, din zona de responsabilitate și înmânează documentele solicitate;
d) înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
e) preia în sistem informatizat imaginea cetățenilor care solicită eliberarea actelor de identitate sau care solicită înscrierea mențiunii de stabilire a reședinței în buletinul de identitate și o verifică în baza de date;
f) întocmește cărțile de identitate provizorii;
g) asigură gestiunea cărților de identitate provizorii și întocmește procesele-verbale de scădere din gestiune;
h) preia loturile cu cărțile de identitate produse și operează în registrul de intrare/ieșire informațiile corespunzătoare; eliberează solicitanților actele de identitate; operează în R.N.E.P. data înmânării cărților de identitate și a cărților de identitate provizorii;
i) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare și înscrise în formularele necesare eliberării actelor de identitate;
j) colaborează cu unitățile de poliție, participând la acțiunile și controalele organizate de acestea la locurile de cazare în comun, hoteluri, moteluri, campinguri și alte unități de cazare turistică, în vederea identificării persoanelor nepuse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor, precum și a celor urmărite în temeiul legii, precum și cu poliția locală potrivit atribuțiilor ce le revin pe linie de evidență a persoanelor;
k) acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unități sanitare și de protecție socială, precum și a celor aflate în arestul unităților de poliție ori în unități de detenție din zona de responsabilitate la solicitarea instituțiilor sau persoanelor interesate; participă în colaborare cu autoritățile administrației publice locale la organizarea activităților de preluare a imaginilor și primire a documentelor necesare eliberării actelor de identitate persoanelor netransportabile, internate în unități sanitare ori de protecție socială, reținute, sau arestate;
l) identifică – pe baza mențiunilor operative – elementele urmărite, cele cu interdicția prezenței în anumite localități etc. și anunță unitățile de poliție în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
m) formulează propuneri pentru îmbunătățirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru, etc.;
n) răspunde de activitățile de selecționare, creare, folosire și păstrare a arhivei specifice;
o) organizează, asigură conservarea și utilizează, în procesul muncii, evidențele locale manuale;
p) asigură protecția datelor cu caracter personal și a informațiilor clasificate, precum și securitatea documentelor serviciului, în conformitate cu dispozițiile legale; asigură securitatea documentelor pe care le produc și le gestionează;
q) sesizează dispariția, în alb, a tipizatelor înseriate pe linie de evidență a persoanelor și raportează dispariția acestora pe cale ierarhică;
r) răspunde de aplicarea întocmai a dispozițiilor legale, a ordinelor și instrucțiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidență a persoanelor;
s) constată contravențiile și aplică sancțiuni, în condițiile legii;
t) răspunde de activitățile de selecționare, creare, folosire și păstrare a arhivei specifice;
u) îndeplinește și alte atribuții specifice activității de evidență a persoanelor, reglementate prin acte normative.
Conducere
Carmen Găvădescu
Șef serviciu