HCL 357/2020

Privind aprobarea METODOLOGIEI DE ATESTARE a persoanelor fizice şi autorizare a persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de condominii în Municipiul Timişoara și MEODOLOGIEI DE REATESTARE pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de condominii în Municipiul Timişoara a persoanelor fizice ale căror atestate au fost retrase

Motivație

Având în vedere Referatul nr. SC2020 - 17319/29.07.2020 de aprobare a proiectului de hotărâre, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr.SC2020-17319/ 29.07.2020 al Compartimentului Asociatii de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 29.07.2020 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2020 - 17319/29.07.2020;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 91/25.03.2020 - privind stabilirea procedurii de desfășurare a ședințelor Consiliului Local al Municipiului Timișoara, în situații excepționale, constatate de autoritățile abilitate;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 387/25.07.2019 privind modificarea si aprobarea Organigramei si a Statului de functii pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, prin care s-a înfiinţat Compartimentul Asociaţii Proprietari, în cadrul Direcţiei Secretariat General, care are ca atribuție și propunerea metodologiei de atestare a persoanelor fizice și autorizarea persoanelor juridice, în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii;
Având în vedere abrogarea Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, precum și a Hotărârii de Guvern nr.1588/2007 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007, la data intrării în vigoare a Legii 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor;
Având în vedere prevederile Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii;
Luând în considerare prevederile art. 64 din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, Compartimentul Asociații de Proprietari propune metodologia de autorizare a persoanelor juridice, care pot îndeplini funcția de administrator de condominii.
Având în vedere prevederile art.64 alin. (9) Legea nr. 196/2018 Atestatul administratorului poate fi suspendat sau retras, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive, în cazul în care instanţele judecătoreşti competente au stabilit existenţa unui prejudiciu cauzat de administrator"
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1), alin (2) lit. c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
În temeiul art.196 (1) lit.a) și art.139 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

Articole

Art.1: Se aprobă Metodologia de atestare a persoanelor fizice şi de autorizare a persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara, conform Anexei 1, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2: Se aprobă Metodologia de reatestare pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de condominii în Municipiul Timişoara a persoanelor fizice ale căror atestate au fost retrase, conform Anexei 2, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.3: La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abrogă Hotărârea Consiliului Local nr. 532/2017 privind aprobarea metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi de autorizare a persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara.
Art 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Secretariat General - Compartimentul Asociații de Proprietari, din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
Art 5: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Urbanism;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.

Este utilă această pagină?