HCL 225/2024

privind aprobarea etapei a II-a a proiectului cu titlul ”Construcție si dotare Liceu Waldorf Timișoara” și a cheltuielilor aferente investiției

Motivație

 Având în vedere  Referatul de aprobare nr. TMI2024 - 014892/17.05.2024 a proiectului de hotărâre, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024 - 015786/23.05.2024 al Direcției Incubator Proiecte;

Având în vedere avizul Serviciului Juridic din data de 27.05.2024 - anexa la Raportul de specialitate nr.  TMI2024 - 015786/23.05.2024;

Luând în considerare avizul Direcției Economice din data de 23.05.2024 - anexa la Raportul de specialitate nr.  TMI2024 - 015786/23.05.2024;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind  aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesul Verbal de avizare al Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale,  din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere proiectul „Construcţie și dotare Liceu Waldorf Timișoara“ Cod SMIS 124711, Contract de finanţare nr. 6514/23.12.2020, finanţat prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritară: 10 Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiţie: 10.1 Investiţiile în educaţie şi formare, inclusiv în formare profesională, pentru dobândirea de competenţe şi învăţare pe tot parcursul vieţii prin dezvoltarea infrastructurilor de educaţie şi formare, Obiectiv specific 10.1 Creșterea gradului de participare la nivelul educaţiei timpurii şi învăţământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului, apel dedicat învăţământului obligatoriu -  cu finantare nerambursabila (FEDR + buget national) și bugetul local al Municipiului Timisoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara  nr. 321/31.07.2020 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente pentru obiectivul „Construcţie și dotare Liceu Waldorf Timișoara“, cod SMIS 124711  , modificată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 447/16.10.2020 și HCLMT nr. 554/15.11.2022;

Având în vedere Ordonanța de Urgență a Guvernului  36/2023, privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014-2020;
Având în vedere Instrucțiunea AMPOR nr. 207/31.10.2023 și obligațiile prevăzute Anexa nr. 15 - OBLIGAȚII BENEFICIAR (PROIECT PROPUS) ÎN VEDEREA ETAPIZĂRII la contractul de finanțare – Condiții Generale pentru accesarea fondurilor în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020;
Având în vedere HCL nr. HOTĂRÂREA NR. 532/28.11.2023 privind aprobarea implementarii etapei a II-a a proiectului „Construcție si dotare Liceu Waldorf Timișoara“ Cod SMIS 2014+: 124711, (POR 2014-2020), în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027 în scopul finalizării integrale, precum și pentru susținerea cheltuielilor necesare implementării (cofinanțare eligibile și neeligibile), conform Instrucțiunii AM POR nr.207/2023;
Având în vedere NOTA OI etapizare proiect nr. 41706/22.12.2023 privind etapizarea proiectului „CONSTRUCȚIE ȘI DOTARE LICEU WALDORF TIMIȘOARA”, contract nr. 6514/23.12.2020, cod SMIS 124711, Beneficiar UAT Municipiul Timișoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului de finanțare proiecte etapizate în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027;
Având în vedere prevederile Legii nr. 500/2002, a finantelor publice, cu modificãrile si completãrile ulterioare;
Având în vedere prevederile Legii nr. 273/2006 cu privire la finantele publice locale, cu modificãrile si completãrile ulterioare;
Având în vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiarã a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, precum si normele de punere în aplicare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. 2 lit. b), alin. 4 lit. f) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 196 alin. 1 lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare;

 

Articole

ART 1. Se aprobă proiectul cu titlul „Construcție si dotare Liceu Waldorf Timișoara - etapa II”, în vederea finanțării în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 6 O regiune educată și atractivă, Obiectiv specific RSO4.2. - Îmbunătățirea accesului egal la servicii de calitate și incluzive în educație, formare și învățarea pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online, Intervenția regională 6.1B, apelul de proiecte nr. PRV/257/PRV_P6/OP4/RSO4.2/PRV_A30.

ART 2. Se aprobă valoarea totală a proiectului prevăzut la art. 1, în cuantum de 18.985.515,84 lei, inclusiv TVA, din care valoarea totală eligibilă 3.769.644,58 lei și valoarea totală neeligibilă  15.215.871,26 lei.

ART 3. Se aprobă contribuția proprie în proiect a Municipiului Timișoara, în cuantum de 15.291.264,15 lei, formată din:

  1. 75.392,89 lei, respectiv 2 % din valoarea totală eligibilă a proiectului, reprezentând cofinanțarea proiectului;
  2. 15.215.871,26 lei, reprezentând valoarea totală neeligibilă a proiectului.

ART 4. Se aproba efectuarea tuturor cheltuielilor necesare pentru implementarea proiectului, în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor eligibile.

ART 5. Se aprobă asigurarea din bugetul local a sumelor declarate neeligibile pe parcursul implementării proiectului, altele decât cele prevăzute în bugetul inițial, precum și cheltuielile conexe/auxiliare ce pot apărea pe durata implementării proiectului, pentru implementarea acestuia în condiții optime.

ART 6.  Se aprobă asigurarea tuturor resursele financiare și efectuarea tuturor cheltuielilor necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/ decontării ulterioare a cheltuielilor eligibile din instrumente structurale în conformitate cu prevederile contractului de finanțare.

ART. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția Incubator de Proiecte din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara

Art. 8: Prezenta hotărâre se  publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
    - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
    - Primarului Municipiului Timişoara;
    - Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul  aparatului de specialitate al Primarului;

     - Mass-media locale.

 

 

 

Prezenta hotărâre a fost adoptată astăzi, 30.05.2024, cu un număr de 19 voturi pentru, voturi abţineri 0 voturi împotrivă 0, din totalul de 23consilieri prezenţi.

 

 

Este utilă această pagină?