HCL 258/2024

privind modificarea Anexei nr.1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 28/02.02.2023 privind aprobarea Regulamentului privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara

Motivație

            Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2024-011039/10.04.2024 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;

            Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024- 011517/15.04.2024 al Instituției Arhitectului Șef, Direcția Autorizări și Control, Serviciul Autorizare Activitati Comerciale si Publicitate din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
            Având în vedere avizul Serviciului Juridic din data de 16.04.2024- Anexa la Raportul de specialitate nr. TMI2024- 011517/15.04.2024  

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind  aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;    

            Având în vedere Procesele-verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu și Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

            Având în vedere prevederile Legii nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare;

            Avand in vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata;

            Avand in vedere prevederile Legii nr. 650/2002 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata;

            Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local  nr. 28/02.02.2023 privind aprobarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comerciale și de prestări servicii pe raza Municipiului Timisoara;

            Luând în considerare prevederile Legii nr.212/12.07.2022, cu modificările și completarile ulterioare

             În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. b), c) si alin. (6) lit. a), b) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;

            În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;

Articole

Art.1: Se aprobă modificarea din Anexa nr. 1 a următoarelor articole astfel: 

  • 34 se modifică litera p) care va avea următorul conținut:

Art.34 lit. p) Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.               

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 45 se modifică litera k), care va avea următorul conținut:

Art.45 lit. k) Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.                

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 49 se modifică litera k), care va avea următorul conținut:

Art.49 lit. k) Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.                           

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 53 se modifică litera m), care va avea următorul conținut:

Art. 53 lit. m) Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.                

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 54 se modifică litera l), care va avea următorul conținut:

Art.54 lit l) Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.               

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 55 pct.4 se modifică litera s), care va avea următorul conținut:

Art.55 pct.4 lit. s)  Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.               

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic. 

  • 56 se modifică litera f). care va avea următorul conținut:

Art.56 lit. f). Declarație în original pe propria răspundere a proprietarului imobilului/asociației de proprietari/administratorului imobilului din care să rezulte că pentru imobilul în cauză nu a fost făcută expertiză tehnică privind încadrarea construcției în gradul de risc seismic și că a luat la cunoștință prevederile Legii nr. 212/2022 cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obligațiile proprietarilor sau  Raport expertiză tehnică privind încadrarea clădirii într-o clasă de risc seismic întocmit conform prevederilor legale.               

În situația în care există raport de expertiză și imobilul a fost încadrat în grad de risc seismic, întocmit conform prevederilor legale, acesta se va depune la dosar, cererea urmând a fi soluționată în raport de încadrarea în grad de risc seismic.

 

Art.2: Se aprobă completarea art. 11 cu lit. f care va avea următorul cuprins :

Art. 11

f). Pentru spațiile publice cu altă destinatie decât locuință definite conform art. 2 lit.a din Legea 212/12.07.2022 încadrate prin raport de expertiza tehnică în clasa de risc seismic RS1 – se aplică prevederile art. 5 pct. 2-4 din Legea nr. 212/12.07.2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu modificările și completările ulterioare. 

 

Art. 3:  Celelalte articole din Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara aprobat prin  Hotărârea Consiliului Local  nr. 28/02.02.2023 rămân neschimbate.

 

Art. 4:  Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Autorizare Activitati Comerciale si Publicitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Directia Generală a Politiei Locale.

Art. 5:  Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
                 - Instituţiei  Prefectului - Judeţul Timiş;
                 - Primarului Municipiului Timişoara;
                 - Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

                 - Direcției Generale a Poliției Locale a Municipiului Timișoara;

                 - Mass-media locale

 

Hotărârea a fost aprobată cu 16 voturi pentru

 

Este utilă această pagină?