HCL 300/2024

privind aprobarea prelungirii duratei Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat în Municipiul Timișoara nr. CDE2021-1475/15.10.2021

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare nr. TMI2024-021248/11.07.2024  a proiectului de hotărâre, al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate  nr. TMI2024-021259/11.07.2024 al Serviciului Rețele Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având în vedere avizul Direcţiei Economice – Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2024-021259/11.07.2024;

Având în vedere avizul Serviciului Juridic din data de 11.07.2024 – Anexă  la Raportul de specialitate nr. TMI2024-021259/11.07.2024;

Având în vedere Procesul Verbal de avizare al Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al  Municipiului Timișoara;

Ținând cont de prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 353/05.10.2021 privind aprobarea Studiului de oportunitate, a modalității de gestiune a serviciului public de alimentare cu energie termică din municipiul Timișoara, a Regulamentului Serviciului public de alimentare cu energie termică a Municipiului Timișoara, a Caietului de sarcini, precum şi a încheierii contractului de delegare a gestiunii serviciului;

Având în vedere Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică din Municipiul Timișoara nr. CDE2021-1475/15.10.2021, încheiat între Municipiul Timișoara, în calitate de concedent și Compania Locală de Termoficare Colterm S.A., în calitate de concesionar;

Luând în considerare Actul adițional nr.5/06.07.2023 si Actul adițional nr. 7/16.05.2024 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică in Municipiul Timișoara nr. CDE2021-1475/15.10.2021, încheiat între Municipiul Timișoara, în calitate de concedent și Compania Locală de Termoficare Colterm S.A., în insolvență, în calitate de concesionar;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 275/27.06.2023 privind aprobarea Strategiei de Alimentare cu Energie Termică în municipiul Timișoara în perioada 2022 – 2030 și perspectiva 2050, modificată prin HCLMT nr. 452/10.10.2023 privind aprobarea revizuirii Strategiei de Alimentare cu Energie Termică în municipiul Timişoara în perioada 2022 – 2030 și perspectiva 2050;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 589/19.12.2023 privind aprobarea Studiului de oportunitate privind gestiunea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat din municipiul Timișoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.  277/25.06.2024 privind înființarea Serviciului Public de Interes Local pentru Transportul, Distribuția și Furnizarea Energiei Termice în Sistem Centralizat în Municipiul Timişoara;

Având în vedere adresa Companiei Locale de Termoficare Colterm S.A. – în insolvență, nr. 11985/10.07.2024;

Luând în considerare prevederile:

- art. 1 alin. (2) lit. d), art. 3 alin. (1) și alin. (2), art. 8 alin. (1) şi alin. (3) lit. d2 din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice, republicată;

- art. 8 alin. (1) și alin. (2) lit. a)  din Legea nr. 325/2006 serviciului public de alimentare cu energie termică;

Ținând cont de prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului  nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene;

În temeiul art.129 alin.(2) lit. d) și alin.(7) lit. n) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art.139 alin.(1) și art.196 alin.(1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Articole

Art.1: Se aprobă prelungirea duratei Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat în Municipiul Timișoara nr. CDE2021-1475/15.10.2021, pentru prestarea serviciului de transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat până la data de 31 iulie 2025 și pentru  prestarea serviciului de producere a energiei termice în sistem centralizat până la data de 30 iunie 2029, conform actului adițional cuprins în Anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Serviciul Rețele Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara  şi Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. – în insolvență.

Art. 3: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi, totodată, se comunică:

            - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;

            - Primarului Municipiului Timişoara;

            - Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor - din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

            - Companiei Locală de Termoficare Colterm S.A. – in insolventa;

             - Mass - media locale.

Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi pentru.

Este utilă această pagină?