Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, cu nr. TMI2024-028915/24.09 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. ASEMT2024-3600/24.09.2024 al Serviciului Învățământ din cadrul Administrației pentru Sãnãtate și Educație a Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Compartimentului Juridic din cadrul Administrației pentru Sãnãtate și Educație a Municipiului Timișoara din data de 24.09.2024 și avizul Serviciului Juridic din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara - Anexe la Raportul de specialitate nr. ASEMT2024-3600/24.09.2024.
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesul Verbal de avizare al Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 199 din data de 21.05.2024 privind aprobarea constituirii Comisiei de analiză a terenurilor folosite de unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi a spaţiilor/clădirilor în care nu se mai desfăşoară activităţi didactice, aflate în proprietatea publică și privată a Municipiului Timişoara și în administrarea Administrației pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara precum și a Regulamentului de funcționare și organizare a comisiei;Având în vedere prevederile art. 146 alin. (7) și (8) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 modificată și completată;
Având în vedere Ordinul de Ministru nr. 4.283 din 16 aprilie 2024 pentru aprobarea procedurilor privind elaborarea avizelor conforme pentru schimbarea destinației bazei materiale a unităților de învățământ prevăzute la art. 146 alin. (7) și (8) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, precum și condițiile necesare acordării acestora
Având în vedere punctul 1 al Procesului verbal nr. 1 al Comisiei de analiză a terenurilor folosite de unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi a spaţiilor/clădirilor în care nu se mai desfăşoară activităţi didactice, aflate în proprietatea publică și privată a Municipiului Timişoara și în administrarea Administrației pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara, întrunită în 05.09.2024.
În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. c) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 139, alin. (1) și art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;Articole
Art. 1: Se aprobă Procedura privind schimbarea destinaţiei bazei materiale şi a terenului folosit de instituţiile şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi a spaţiilor/clădirilor în care nu se mai desfăşoară activităţi didactice situate în imobilele aferente unităților de învățământ preuniversitar de stat aflate în proprietatea publică a Municipiului Timişoara și în administrarea Administrației pentru Sanatate si Educație a Municipiului Timișoara, cu avizul/ fără avizul conform al ministrului educaţiei, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local nr. 236 din data: 24.05.2022 privind aprobarea Procedurii pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale şi a terenului folosit de instituţiile şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat după primii 3 ani calendaristici de la întreruperea activităţii educaţionale de către autoritatea administraţiei publice locale, fără avizul conform al ministrului educaţiei.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcției Educație din cadrul Administrației pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara și serviciile cu atribuții în acest domeniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.Art. 4: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu al Primăriei Municipiului Timișoara şi totodată, se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Administrației pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timisoara;
- Inspectoratului Scolar Județean Timiș;
- Mass-media locale.
Hotărârea a fost aprobată cu 16 voturi pentru