Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a Proiectului de hotărâre nr. DAS2024-007728/22.10.2024 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. DAS2024-007706/21.10.2024, al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara;
Avînd în vedere avizul Serviciului juridic din data de 24.10.2024 - Anexă la Raportul de specialitate nr. DAS2024-007706/21.10.2024 al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
În conformitate cu prevederile art. 85 din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 59 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1154/2022;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) și alin. (7) lit. b) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin.(1) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 - privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art.1: Se aprobă cuantumul maxim și situațiile deosebite pentru care se pot acorda din bugetul local, ajutoare de urgență reglementate de Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, conform metodologiei de acordare de ajutoare persoanelor singure şi familiilor aflate în situaţii de dificultate, pe baza nevoilor identificate prin fișa de verificare în teren, conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2: Se aprobă modelul de cerere - declaraţie pe propria răspundere pentru solicitarea ajutorului de urgenţă conform Anexei nr.2 și modelul de fișă de verificare în teren, conform Anexei nr.3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
Art.4:Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor -din aparatul de specialitate al Primarului;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timișoara;
- Mass-media locale.
Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi pentru și 3 abțineri.