Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2024 037330/25.11.2024 al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. IF2024 –069295/25.11.2024 al Directorului Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
Având în vedere avizul Serviciului Juridic din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara din data de 25.11.2024 - Anexa la Raportul de specialitate al Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara nr. IF2024 –069295/25.11.2024;
Având în vedere avizul Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara , din data de 25.11.2024 - Anexa la Raportul de specialitate al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comert, regii autonome și societati comerciale și Comisiei pentru administratie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minoritatilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere prevederile art.IV din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 132/21.11.2024, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1169/22.11.2024, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi pentru completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin care se modifica și se completează Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creantelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;
Având în vedere prevederile art. 185 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
Având în vedere dispozitiile art. 7 alin.(13) din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică locală, republicată;
Având în vedere prevederile art. 129 alin. 1, art. 129 alin. 2 lit. b) coroborat cu alin. 4 lit. c), respectiv art. 129 alin. 14 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.139 alin.(1) și (3) și art.196 alin.(1) lit.a)din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art.1: Se înlocuiește termenul de 25 noiembrie 2024, prevăzut în cuprinsul punctelor 1.4, 4.1. lit.a, 4.1. lit b, 4.1. lit.d, 4.2. lit.a, 4.2. lit.b, 5.1. alin.5 lit.c, 5.1. alin.7 lit. b, 5.2. alin.1, 5.2 alin.2, 5.5. alin.1, 5.5 alin.2 și 5.8 din Anexa 1 a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.416 din 24.09.2024 privind aprobarea acordarii unor facilități fiscale în conformitate cu OUG. nr. 107 din 04.09.2024 și aprobarea procedurii de acordare a acestora, cu termenul de 19 decembrie 2024.
Art.2: Ca urmare a înlocuirii termenului de 25 noiembrie 2024 cu termenul de 19 decembrie 2024 indicat in art. 1, se modifică punctele 1.4, 4.1 lit.a, 4.1. lit b,4.1 lit.d, 4.2. lit.b , 5.1. alin. 5 lit. c, 5.1. alin. 7 lit. b, 5.2 alin. 2, 5.5 alin. 2, 5.5. alin.1, 5.5 alin.2 și 5.8 din Anexa 1 a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.416 din 24.09.2024 privind aprobarea acordarii unor facilități fiscale în conformitate cu OUG. nr. 107 din 04.09.2024 și aprobarea procedurii de acordare a acestora, astfel:
2.1. Punctul 1.4 va avea urmatorul cuprins: “Sunt considerate restante la data de 31 august 2024 inclusiv si obligatiile de plata, care la aceasta data, se afla in oricare din situatiile prevazute la pct 1.3, iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de data de 19 decembrie 2024 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.”
2.2.Punctul 4.1.lit. a) va avea următorul cuprins: ,, toate obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024.’’
2.3.Punctul 4.1.lit. b) va avea urmatorul cuprins: ,, sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024.’’
2.4.Punctul 4.1.lit. d) va avea urmatorul cuprins: ,, debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor, după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a)-c), pana la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.’’
2.5.Punctul 4.2.lit. a) va avea următorul cuprins: ,,declarația de impunere rectificativă este depusă începând cu data de 1 septembrie 2024. Termenul limita de depunere a declaratiei rectificative nu poate depasi 5 zile lucratoare anterioare datei de 19 decembrie 2024, in acest interval organul fiscal local fiind obligat sa emita si sa comunice decizia de impunere privind diferentele de obligatii fiscale bugetare principale si accesoriile aferente in conditiile art 95 din Codul de procedura fiscala.’’
2.6.Punctul 4.2. lit. b) va avea următorul cuprins: ,,toate obligațiile bugetare principale individualizate în decizia de impunere emisa in conditiile prevazute la lit a) se sting prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024.’’
2.7. Punctul 5.1. alin. 5 lit. c) va avea urmatorul cuprins : ,,obligaţiile accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor pana la data de 19 decembrie 2024. ’’
2.8. Punctul 5.1 alin. 7 lit. b) va avea următorul cuprins: ,, la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor sau nu efectueaza plata pana la aceasta data’’ .
2.9. Punctul 5.2. alin. 1 va avea urmatorul cuprins: “prin derogare de la prevederile art. 236 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, debitorii care au notificat organul fiscal potrivit pct 5.1 alin 1 şi au dispuse măsuri de executare silită prin poprire asupra disponibilităţilor băneşti la data intrării în vigoare a prezentei hotarari, pot efectua plata sumelor înscrise în adresele de înfiinţare a popririi din sumele indisponibilizate, altele decât cele reprezentând obligaţii de plată care fac obiectul amânării la plată în vederea anulării potrivit dispoziţiilor pct 5.1 alin 5 lit a.”
2.10. Punctul 5.2 alin. 2) va avea urmatorul cuprins: ,,Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi pentru măsurile de executare silită prin poprire dispuse, potrivit legii, între data intrării în vigoare a prezentei hotarari şi data de 19 decembrie 2024, inclusiv.’’
2.11. Punctul 5.5. alin. 1) va avea următorul cuprins: ,,Debitorii care la data intrării în vigoare a prezentei hotarari beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei hotarari şi data de 19 decembrie 2024 inclusiv pot beneficia de anularea tuturor accesoriilor în condiţiile prezentei hotarari’’.
2.12. Punctul 5.5 alin. 2) va avea urmatorul cuprins: ,,debitorii care la data intrării în vigoare a prezentei hotarari beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei hotarari şi data de 19 decembrie 2024 inclusiv pot beneficia, în baza cererii de anulare a accesoriilor, depuse până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, de anularea tuturor accesoriilor dacă eşalonarea la plată se finalizează până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024. În acest caz, accesoriile incluse în ratele de eşalonare cu termene de plată după data intrării în vigoare a prezentei hotarari şi pana la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, achitate odată cu plata ratei de eşalonare, se restituie potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care eşalonarea la plată aflată în derulare cuprinde numai obligaţii de plată accesorii, debitorii pot beneficia de anularea accesoriilor rămase de plată din înlesnirea la plată acordată fără a le mai achita, urmând ca, în baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal să emită decizia de anulare a accesoriilor, precum şi decizia de finalizare a eşalonării la plată’’
2.13. Punctul 5. 8 va avea următorul cuprins: “în situaţia în care unui debitor i s-a comunicat o decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, iar ulterior îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezenta, acesta poate depune o nouă cerere de anulare a accesoriilor până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv.”
Art. 3: Se aprobă completarea punctului 4.1. din Anexa 1 Procedura de acordare a anulării accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale datorate bugetului local al Municipiului Timișoara a HCLMT nr. 416 din data de 24.09.2024, cu pct.4.1.1 si pct.4.1.2, având urmatorul cuprins:
,,4.1.1 Debitorii care notifica până la data de 25.11.2024 organul fiscal ca intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor bugetare accesorii, dar nu depun cererea de anulare până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, dar îndeplinesc celelalte conditii de anulare, beneficiază de anularea obligatiilor bugetare accesorii, prin emiterea de catre organul fiscal a deciziei de anulare a obligatiilor bugetare accesorii, după constatarea îndeplinirii condițiilor de anulare prevăzute la pct. 4.1. din prezenta procedura.’’
,,4.1.2 .Debitorii care depun cererea de anulare a obligatiilor accesorii anterior indeplinirii conditiilor de anulare,dar pentru care nu a fost emisa de catre organul fiscal decizia de respingere si care indeplinesc la data de 19 decembrie 2024 conditiile de anulare, organul fiscal emite decizia de anulare a obligatiilor fiscale accesorii, după constatarea indeplinirii conditiilor de anulare prevazute la pct. 4.1. din prezenta procedură.’’
Art. 4: Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local al municipiului Timișoara nr. 416 din data de 24.09.2024 privind acordarea unor facilități fiscale în conformitate cu OUG nr. 107 din 04.09.2024 și aprobarea procedurii de acordare a acestora și ale Anexei 1, parte integrantă din aceasta, rămân neschimbate.
Art. 5:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara.
Art. 6: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituției Prefectului Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului
- Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara;
- Mass - media locale.
Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru.