HCL 106/2025

privind atestarea persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii și reînnoirea atestatelor de administratori de condominii care expiră la 4 ani

Motivație

 

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2025-005259 din 17.02.2025 al Primarului Municipiului Timișoara - domnul Dominic Samuel Fritz:

Având in vedere Raportul de specialitate cu nr. TMI2025-005259/17.02.2025 al Direcției Relații Comunitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având in vedere Avizul Serviciului Juridic   - Anexă la Raportul de  specialitate cu nr. TMI2025-005259/17.02.2025 al Direcției Relații Comunitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara; 

Având în vedere Procesele verbale de avizare ale  Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale,  Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere amendamentul fomulat de doamna Paula-Ana Romocean - Viceprimar al Municipiului Timișoara, în ședința Consiliului Local din data de 11.03.2025;

În baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile art. 10 alin. (5)  din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, “La propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii.”;

 La art.64(10) al Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor este reglementat faptul că “Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii şi poate fi reînnoit în aceleaşi condiţii în care a fost emis. ”

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1) și alin. (14) din Ordonanța de Urgență a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art.196 (1) lit.a), art.139  alin.(1) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Articole

Art.1:  În vederea dobândirii calității de administratori de condominii, respectiv în vederea reînnoirii la 4 ani a certificatelor de atestare ca administratori de condominii , se aprobă atestarea persoanelor fizice nominalizate în Anexa 1,  care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Relații Comunitare - Compartimentul Asociații Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.

Art. 3:  Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:

- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiș;

- Primarului Municipiului Timișoara;

- Structurilor din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Timișoara;

- Mass-media locale.

 

Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi pentru și 1 abținere.

Este utilă această pagină?