HCL 111/2025

privind aprobarea tarifelor pentru activitățile de măturat, spălat şi stropit a căilor publice, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare și curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr.TMI2025-9161/07.03.2025 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr.TMI2025-9119/07.03.2025, al Serviciului  Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de  07.03.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-9119/07.03.2025;

Având în vedere Avizul Direcției Economice din data de 10.03.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-9119/07.03.2025;                                                        Având în vedere Procesele verbale de avizare ale  Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale,  Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere cererea nr. 33/07.03.2025 a Societății „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”, înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu nr.MTM2025-11686/07.03.2025 prin care solicită aprobarea  tarifelor pentru activitățile serviciului de salubrizare ce fac obiectul Contractului de delegare nr.53/07.03.2025;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr.59/28.01.2025 privind înființarea Societății „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr.8/17.01.2025  pentru aprobarea Studiului de Oportunitate privind modalitatea de gestiune a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Timișoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr. 78/ 04.03.2025 privind aprobarea  gestiunii directe ca modalitate de gestiune a  serviciului public de salubrizare al Municipiului Timișoara;

Având în vedere prevederile art.11 alin.(1) și (2), art.22, art.29 alin.(1), alin.(2) lit.a), alin.(5),  alin.(6) și urm., art.54 alin.(1) și (2), art.57 alin.(1), art.58 din Ordinul președintelui  A.N.R.S.C. nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile de salubrizare, precum şi de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deşeurilor şi a taxelor de salubrizare, modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile art.8 alin.(3) lit.k) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată;

Având în vedere prevederile art.6 alin.(1) lit.n), art. 43 alin.(1), alin.(3), alin. (4) lit.a), alin.(7), art.45 și art.47 alin.(1) din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare;

În conformitate cu  prevederile art. 129  alin. (2), lit.d) și alin.(7)  lit.n)  din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art.139 alin.(1) și (3)  din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

Articole

Art. 1: Se aprobă tarifele pentru activitatea măturatul, spălatul şi stropitul căilor publice din municipiul Timișoara, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare, dată în gestiune directă operatorului SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L., conform Anexei nr.1 parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art. 2: Se aprobă tarifele pentru activitatea de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice din municipiul Timișoara şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț, dată în gestiune directă operatorului SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L., conform Anexei nr.2 parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art. 3: Tarifele stabilite pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare prevăzute la art.1 și 2 intră în vigoare începând cu data de 14.03.2025.

 

Art. 4: Tarifele prevăzute în Anexele nr.1 și nr. 2 constituie temeiul legal pentru emiterea facturii de către operatorul SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L., fără a fi necesară încheierea vreunui act adițional la contractul de delegare.

 

Art. 5: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Managementul Deșeurilor și Salubrizare, Direcția Economică și Societatea SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.

 

Art.6:  Prezenta hotărâre se publică, pe site-ul propriu și se comunică:

 - Instituţiei Prefectului Judeţul Timiş;

 - Primarului Municipiului Timişoara;

 - Serviciului Managemetul Deșeurilor și Salubrizare;

 - Direcției Economice;

 - Structurilor funcționale  din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

 - Societății „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”

 - Mass- media locale.

 

Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi pentru și 2 voturi împotrivă.

 

Este utilă această pagină?