HCL 113/2025

privind aprobarea suplimentării rezervei de implementare destinată reechilibrării Contractului de furnizare nr. 103/2019 aferent proiectului ,,Înnoirea flotei de tramvaie”

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2025-007529/27.02.2025, al Primarului Municipiului Timișoara- domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-008512/05.03.2025, întocmit de către Direcţia Generală de Investiții și Mentenață din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având în vedere Avizul Direcției Economice din data de 10.03.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-008512/05.03.2025;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 10.03.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-008512/05.03.2025;

Având în vedere Procesele verbale de avizare ale  Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale  şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte  din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere proiectul ,,Înnoirea flotei de tramvaie”; Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile; Prioritatea de Investiții 4e - Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare; Obiectiv specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă; Apelul de proiecte nr. POR/2017/4/4.1/1 (Cod nr. POR/182/4);

Având în vedere prevederile Contractului de furnizare nr. 103/26.07.2019 și actele adiționale la contractul de furnizare;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr. 290/21.06.2022 privind aprobarea rezervei de implementare destinată reechilibrării Contractului de furnizare nr. 103/2019 aferent proiectului  ,,Înnoirea flotei de tramvaie”;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 340/09.08.2023 privind suplimentarea rezervei de implementare destinată reechilibrării contractului de furnizare nr. 103/2019 aferent proiectului  ,,Înnoirea flotei de tramvaie”;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr. 424/24.09.2024 privind suplimentarea rezervei de implementare destinată reechilibrării contractului de furnizare nr. 103/2019 aferent proiectului ”Înnoirea flotei de tramvaie”;

Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului  nr. 64/2022 privind ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile;

Având în vedere prevederile art. 129  alin. (2) lit. b) şi alin. 4 lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 -  privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art. 139 alin.(1) și art.196 alin.(1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Articole

Art. 1: Se aprobă suplimentarea rezervei de implementare pentru reechilibrarea Contractului nr. 103/26.07.2019, cu suma de 5.912.208,86 lei, fără TVA, reprezentând un procent de 4% din valoarea restului de executat a contractului, la momentul intrării în vigoare a Ordonanței de Urgență a Guvernului  nr. 64/2022.

Art. 2: Rezerva de implementare suplimentată poate fi utilizată numai pentru plata diferenţelor de preţ aferente ajustării preţului Contractului de furnizare nr. 103/26.07.2019.

Art.3: U.A.T. Municipiul Timișoara, în calitate de beneficiar al finanțãrii externe nerambursabile,  constituie, utilizeazã și efectueazã plãți din rezerva de implementare aferentã contractului de achiziție pânã la încheierea actului adițional la contractul de finanțare și constituirea rezervelor de ajustare a valorii contractelor de finanțare, în condițiile stipulate de OUG nr.64/2022, cu modificãrile și completãrile ulterioare, precum și a metodologiilor și instrucțiunilor emise pe parcurs de cãtre finanțator.

Art.4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotãrâri se încredințeazã Echipa de Implementare a Proiectului și Direcția Economicã din cadrul Primãriei Municipiului Timișoara.

Art.5: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se  comunică:       

            - Instituției Prefectului - Județul Timiș;

            - Primarului Municipiului Timișoara;

            - Direcțiilor, Serviciilor,  Compartimentelor - din cadrul aparatului  de specialitate al Primarului;     

            - Mass-media locale.

 

Hotărârea a fost adoptată cu 21 de voturi pentru și 3 voturi împotrivă.

Este utilă această pagină?