Serviciul Finanțări Nerambursabile

  • Elaborarea propunerilor de proiecte spre finanțare : cererea de finanțare, bugetul și documentele suport, alte documente suport decât documentațiile tehnico-economice care se elaborează prin grija compartimentelor funcționale ale Municipiului Timișoara care au atribuții în acest sens.
  • Completarea cererilor de finanțare prin intermediul platformelor electronice dezvoltate de finanțator pentru proiectele prioritizate la nivel instituțional.
  • Urmărirea și asigurarea implementării proiectelor în baza contractelor de finanțare semnate cu autoritățile de management și ale acordurilor de parteneriat aflate derulare prin programele de finanțare (programe operaționale, de cooperare transfrontalieră, de cooperare teritorială, programe naționale, etc) din surse publice (fonduri UE, fonduri de la bugetul de stat și de la bugetul local).

Atribuții

a) Urmărirea implementării politicilor comunitare la nivel local și transpunerea acestora în strategia integrată de dezvoltare urbană a Polului de Creștere Timișoara, conform Planului Național de Dezvoltare, Cadrului Strategic Național de Referință și a Acordului de Parteneriat la nivel de țară;

b) Urmărirea transpunerii strategice a politicilor economice (obiectivele și țintele strategiei Uniunii Europene), de coeziune socială, regionale și ale României la nivel local, precum și stabilirea legăturilor potrivite, corelate cu directivele Comisiei Europene care elaborează politici de dezvoltare economică și de creare de locuri de muncă pentru o asigurarea unei creșteri inteligente, sustenabile și favorabile incluziunii în acțiuni cheie pentru fondurile structurale și de investiții europene;

c) Identificarea și analizarea programelor de finanțare cu fonduri nerambursabile (fonduri structurale și de investiții) aferente ciclurilor de programare și a priorităților stabilite de Comisia Europeană;

d) Analizarea și transmiterea observațiilor la ghidurile de finanțare lansate spre consultare publică: condiții de eligibilitate, aplicanți/ solicitanți eligibili, buget, limite de finanțare, activități și cheltuieli eligibile care afectează pregătirea și depunerea cererilor de finanțare pentru proiectele prioritizate ale Municipiului Timișoara;

e) Identificarea și analizarea posibilităților de accesare fonduri externe nerambursabile disponibile ca urmare a lansării apelurilor de proiecte cu respectarea încadrării în data limită de depunere a acestora;

f) Participarea la evenimentele organizate de către ADR Vest pentru Programul Regional Vest 2021-2027 și la alte evenimentele organizate de către Autoritățile de Management, Organismele Intermediare sau alte structuri ale Uniunii Europene în scopul depunerii spre finanțare a proiectelor prioritizate la nivel instituțional;

g) Consilierea compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al primarului și serviciilor publice de interes local din subordinea Consiliului Local, în ceea ce privește activitățile și condițiile specifice de accesare a fondurilor externe nerambursabile și colaborarea cu acestea în vederea întocmirii fișelor de proiect și a cererilor de finanțare;

h) Asigurarea sprijinului necesar compartimentelor de specialitate ale Primăriei Municipiului Timișoara cu privire la elaborarea temelor de proiectare și a documentațiilor tehnico-economice din perspectiva respectării condițiilor de eligibilitate în vederea accesării fondurilor nerambursabile pentru pregătirea proiectelor primăriei;

i) Colectarea informațiilor și documentelor de la compartimentele de specialitate în vederea scrierii și depunerii cererilor de finanțare pentru proiectele prioritizate la nivel instituțional, colaborarea permanentă pentru clarificarea aspectelor de ordin tehnic; 

j) Elaborarea propunerilor de proiecte spre finanțare : cererea de finanțare, bugetul și documentele suport (conform ghidului solicitantului/aplicantului), alte documente suport decât documentațiile tehnico-economice care se elaborează prin grija compartimentelor funcționale ale Municipiului Timișoara care au atribuții în acest sens;

k) Completarea cererilor de finanțare prin intermediul platformelor electronice dezvoltate de finanțator pentru proiectele prioritizate la nivel instituțional;

l) Asigurarea legăturii cu finanțatorul pe perioada de depunere și implementare a proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă;

m) Elaborarea rapoartelor de specialitate aferente proiectelor de Hotărâre a Consiliului Local privind aprobarea proiectelor și a cheltuielilor legate de proiect – proiecte aflate în faza de contractare și/sau depunere, în funcție de condițiile de finanțare specific fiecărui apel de proiecte;

n) Completarea, modificarea și transmiterea de cereri de finanțare, clarificări la cererile de finanțare prin intermediul aplicațiilor electronice prin care se transmit proiectele în etapa de evaluare și până la etapa de contractarea a acestora;

o) Colectarea, completarea și centralizarea fișelor pentru proiectele Municipiului Timișoara aflate în implementare;

p) Propune și inițiază acorduri de parteneriat la nivel local, național și internațional pentru derularea de proiecte în parteneriat cu instituții publice, asociații de dezvoltare intercomunitară, mediul de afaceri, ONG-uri și alți parteneri sociali (inclusiv asociații -grupuri de dezvoltare locală) dacă stau la baza inițierii și implementării proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile;

q) În cazul participării în cadrul echipelor de implementare a proiectelor cu finanțare nerambursabilă, persoana desemnată din cadrul serviciului va semna o fișă detaliată de atribuții în conformitate cu specificul proiectului, legislația în vigoare și competențele profesionale care o recomandă pentru respectiva poziție, fișă care se va constitui ca anexă la fișa de post de bază;

r) Asigură sprijinului necesar membrilor EIP cu privire la elaborarea documentațiilor tehnico-economice din perspectiva respectării condițiilor de eligibilitate în vederea implementării proiectelor prioritare ale Primăriei Municipiului Timișoara care au contract de finanțare semnat;

s) Participă în echipele de proiect constituite prin Dispoziția Primarului în vederea pregătirii proiectelor de investiții necesare accesării fondurilor externe nerambursabile;

t) Participă în Echipele de Implementare ale Proiectelor (EIP) și consiliază membrii EIP cu privire la respectarea termenelor asumate prin contractele de finanțare semnate în ceea ce privește demararea tuturor procedurilor de achiziție publică în conformitate cu legea achizițiilor publice, urmărirea tuturor contractelor de achiziție care au ca obiect realizarea proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă; 

u) Urmărirea și asigurarea implementării proiectelor în baza contractelor de finanțare semnate cu autoritățile de management și ale acordurilor de parteneriat aflate derulare prin programele de finanțare (programe operaționale, de cooperare transfrontalieră, de cooperare teritorială, programe naționale, etc) din surse publice (fonduri UE, fonduri de la bugetul de stat și de la bugetul local) prin: 

1. Asigurarea managementului contractului de finanțare, ca parte a managementului de proiect prin care se asigură și monitorizează respectarea clauzelor contractului de finanțare și anexelor sale (cererea de finanțare, ghidul solicitantului, instrucțiuni ale finanțatorului, etc), a legislației specifice fondurilor, de către echipa de implementare a proiectului. Prin managementul contractului de finanțare se asigură respectarea calendarului de activități și graficului cererilor de rambursare, în condițiile de eligibilitate și de timp impuse de către finanțator. 

2. Monitorizarea activității de management al obiectivului de investiție (manager tehnic și responsabil tehnic), ca parte a managementului de proiect, reprezentată de activitatea de ordin tehnic prin care se asigură managementul contractului de execuție (lucrări și dirigenție de șantier) în vederea realizării și implementării obiectivului de investiție în baza documentațiilor tehnico-economice elaborate, conform HG nr. 907/29.11.2016, activitate ce se derulează prin grija compartimentelor de specialitate;

3. Menținerea în permanență a legăturii cu Autoritatea de Management și Organismele Intermediare ale programelor de finanțare, atât pe perioada de pregătire a proiectului, pe perioada de implementare (în cadrul echipelor de proiect), cât și pe perioada de post-implementare; 

4. Elaborarea rapoartelor de progres și financiare pe baza informațiilor și documentelor puse la dispoziție de către membrii echipelor de implementare desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei;

5. Elaborarea cererilor de plată și de rambursare, pe baza informațiilor și documentelor puse la dispoziție de către membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate primăriei, conform cerințelor impuse de finanțator; 

6. Elaborarea Notificărilor de modificare fără a afecta contractele de finanțare, a Memoriilor justificative privind modificările propuse în colaborare cu ceilalți membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei; 

7. Elaborarea Notificărilor de modificare privind semnarea actelor adiționale la contractele de finanțare, a Memoriilor justificative privind modificările propuse în colaborare cu ceilalți membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei;

v) Ține evidența centralizată la nivelul PMT a proiectelor depuse, aflate în evaluare, implementare (data depunerii, semnării contractelor de finanțare, perioada de implementare, sursele de finanțare, rapoarte de progres, cereri de rambursare, etc);

w) Ține evidența centralizată a gradului de absorbție a fondurilor externe nerambursabile atrase la bugetul local la nivelul Municipiului Timișoara în colaborare cu Direcția Economică;

x) Ține evidența centralizată a tuturor echipelor de proiect constituite la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara.

Conducere

  • Daniela Ghinea

    Șef serviciu

  • Este utilă această pagină?