Serviciul Inovare și Digitalizare

Elaborarea, revizuirea și implementarea strategiei de informatizare a instituției, concomitent cu implementarea de soluţii inovative pentru serviciile publice locale şi relaţia cu cetăţenii.

Structură

Atribuții

Digitalizare

a) Elaborarea, revizuirea și implementarea strategiei de informatizare a instituției care presupune:

- Dezvoltarea instrumentelor necesare pentru digitalizarea instituției, transparentizarea activităților instituției și comunicarea directă / în timp real cu cetățenii;

- Dezvoltarea și implementarea proiectelor de digitalizare ale proceselor interne din cadrul aparatului de specialitate al primarului;

- Dezvoltarea și implementarea proiectelor de smartcity pentru Timișoara;

- Dezvoltarea și implementarea proiectelor de digitalizare ale serviciilor publice locale oferite cetățenilor;

- Evaluarea obiectivelor, direcțiilor de acțiune și măsurilor luate de compartimentele organigramice în domeniul digitalizării în vederea asigurării convergenței acestora, propunerea de măsuri corective funcționale;

- Auditarea funcționării sistemelor informatice vis-a-vis de calitatea și eficiența în utilizare, securitatea și siguranța de funcționare, securitatea și integritatea datelor din sistem;

b) Analizarea, propunerea și luarea măsurilor pentru implementarea de soluții tehnice și organizatorice mai performante de susținere a sistemului informatic existent;

c) Îndeplinirea atribuțiile specifice necesare pentru realizarea, operaționalizarea, asigurarea funcționării și administrarea portalului unic electronic înființat la nivelul UAT Timișoara;

d) Adoptarea de tehnologii specifice și modele de exploatare partajată a resurselor informatice, pentru susținerea implementării și furnizării serviciilor publice electronice, inclusiv pe baza platformelor de tip cloud;

e) Adoptarea de mecanisme de acces din domeniul tehnologiei informației la serviciile publice electronice în regim de mobilitate și neutralitate tehnologică, pentru maximizarea adresabilității acestora;

f) Răspunde de realizarea activităților în conformitate cu Strategia națională privind informatizarea administrației publice;

g) Dezvoltarea și asigurarea integrabilității, compatibilității și interoperabilității modulelor implementate;

h) Monitorizarea contractelor instituției de prestări servicii IT&C și transmisii on-line;

i) Contribuirea la fundamentarea anuală și de perspectivă a bugetului local pentru susținerea inovării și digitalizării, la organizarea și derularea achizițiilor publice din domeniul tehnicii informatice și de comunicații pregătind documentațiile necesare derulării achizițiilor de produse/ lucrări / servicii necesare implementării strategiei de digitalizare;

j) Propune sau revizuiește propuneri de structuri de baze de date sau GIS pentru o funcționare interoperabilă a soluțiilor informatice din Primărie.

Inovare

k) Participarea in proiectele/strategiile participative, smartcity si transformare digitală a orașului;

l) Face propuneri pentru simplificarea procedurilor și practicilor administrative, îmbunătățirea serviciilor publice, generalizarea treptată a serviciilor bidirecționale;

m) Face propuneri, contribuie cu conținut sau revizuiește teme de proiectare sau finanțare pe fonduri europene sau alte instrumente de finanțare similare;

n) Propune sau revizuiește propuneri de formulare și interfețe de interacțiune (cereri/sesizări/alertare) între Primărie și cetățeni sau operatori din Municipiul Timișoara;

o) Monitorizarea contractelor instituției de prestări servicii în domeniul digitalizării;

p) Asigurarea parteneriatului activ în strategiile de transformare digitală a orașului, cele de infrastructură de smartcity și a celor care presupun folosirea tehnologiei de tip smart sau digitală, de exemplu cele de economie circulară, cele de construire a unor concepte de zone/cvartaluri cu utilități și procese de gestiune integrată;

- Stabilește relații cu sectorul privat în vederea consultărilor pe domenii de interes comun și derularea de proiecte de parteneriat public-privat în domeniul informatic și transformării digitale a administrației publice locale;

- stabilește relații cu mediul academic și cu societatea civilă în vederea consultărilor și pentru derularea unor proiecte digitale din domenii de interes comun;

- participă, la solicitarea altor autorități și instituții publice, la elaborarea și realizarea de programe si proiecte privind furnizarea de servicii publice electronice;

- monitorizează și acordă asistență instituțiilor publice locale în vederea realizării proiectelor comune de implementare a serviciilor publice electronice;

q) Propune sau revizuiește propuneri de interfețe tip application programmable interfaces (API) pentru o funcționare interoperabilă a soluțiilor informatice din Primărie;

r) Propune sau revizuiește propuneri de formulare și interfețe de interacțiune (cereri/sesizări/alertare) între Primărie și cetățeni sau operatori din Municipiul Timișoara.

Implementare aplicații informatice

a) Gestionează aplicațiile informatice implementate la nivelul instituției;

b) Întocmește rapoarte, propune măsuri remediale și informează conducerea instituției și funcționarii publici de conducere de rangul I cu privire la modul de utilizare a aplicațiilor informatice;

c) Elaborarea de curriculum și ghiduri , implementarea de soluții de informare și educare a angajaților, cetățenilor și companiilor cu privire la beneficiile oferite de tehnologia informației și de serviciile publice electronice implementate la nivelul autorității publice;

d) Monitorizarea contractelor instituției de prestări servicii ale căror rezultante sunt aplicațiile informatice;

e) Contribuirea la fundamentarea anuală și de perspectivă a bugetului local pentru susținerea inovării și digitalizării, la organizarea și derularea achizițiilor publice din domeniul tehnicii informatice și de comunicații pregătind documentațiile necesare derulării achizițiilor de produse/ lucrări / servicii necesare implementării strategiei de digitalizare;

f) Instruiește și acordă asistență de specialitate personalului instituției în vederea exploatării aplicațiilor informatice existente;

g) Face propuneri pentru simplificarea procedurilor și practicilor administrative, îmbunătățirea serviciilor publice, generalizarea treptată a serviciilor bidirecționale;

h) Urmărește soluționarea și redactarea în termen a răspunsurilor petițiilor, elaborate de compartimentele de specialitate prin aplicația informatică dedicată.

Conducere

  • Anca Baderca

    Șef serviciu

  • Este utilă această pagină?