Asigură menținerea certificării și dezvoltarea Sistemului de Management al Calității prin activitatea continuă de verificare și control a elaborării și implementării procedurilor operaționale/de sistem.

Atribuții

Asigură menținerea certificării și dezvoltarea Sistemului de Management al Calității prin activitatea continuă de verificare și control a elaborării și implementării procedurilor operaționale/de sistem;
a) Menținerea și îmbunătățirea continuă a Sistemului de Management al Calității implementat și certificat în conformitate cu cerințele standardului de referință SR EN ISO 9001:2015;
b) Gestionarea și monitorizarea proceselor sistemului de management al calității, pentru asigurarea eficienței activităților, controlului adecvat al acestora și conformitatea cu cerințele legale;
c) Stabilirea metodologiei de elaborare a procedurilor operaționale și urmărirea respectării acesteia;
d) Îndrumarea compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara în activitatea elaborare și actualizare a procedurilor operaționale care documentează activitățile acestora, cu respectarea întru totul a cerințelor legale, modificărilor organizatorice, recomandărilor organelor de control;
e) Asigurarea controlului tuturor documentelor sistemului de management al calității, respectiv elaborarea, aprobarea, difuzarea, uzul, codificarea, accesul, păstrarea, revizuirea, retragerea, arhivarea și distrugerea documentelor calității;
f) Desfășurarea auditurilor interne anuale pentru verificarea menținerii conformității sistemului de management al calității implementat cu cerințele standardului SR EN ISO 9001:2015;
g) Identificarea, analizarea, implementarea și urmărirea acțiunilor corective adoptate ca urmare a constatării de neconformități în funcționarea sistemului de management al calității;
h) Organizarea analizei efectuate de conducere cu privire la starea și funcționarea sistemului de management al calității; întocmirea documentației care stă la baza acestei analize;
i) Adaptarea chestionarului barometrului social la necesitățile instituției și analizarea răspunsurilor pentru evaluarea gradului de satisfacție a cetățenilor;
j) Identificarea unor măsuri de îmbunătățire continuă în vederea creșterii gradului de satisfacție al cetățenilor cu privire la serviciile furnizate; elaborarea programului de îmbunătățire continuă;
k) Elaborarea draftului programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial la nivelul al Primăriei Municipiului Timișoara, program care cuprinde obiective, acțiuni, responsabilități, termene precum și alte măsuri necesare dezvoltării sistemului; monitorizarea și urmărirea îndeplinirii cerințelor minimale cuprinse în acesta de către compartimentele de specialitate;
l) Corelarea procedurilor operaționale existente în sistemul de management al calității cu cerințele sistemului de control intern managerial și realizarea de noi proceduri operaționale și de sistem care să corespundă cerințelor legale specifice controlului intern managerial;
m) Îndrumarea compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara în activitatea de stabilire a obiectivelor specifice, a indicatorilor de performanță și a riscurilor asociate acestora; Asigurarea corelării acestora cu obiectivele generale stabilite de conducerea instituției;
n) Analizarea reprezentativității propunerilor de obiective și indicatori de performanță pentru fiecare structură în parte și formularea de propuneri de corecție; Verificarea formulelor de calcul astfel încât să fie realistice și măsurabile;
o) Analizarea reprezentativității și realității riscurilor identificate de structurile de specialitate și formularea de propuneri de corecția;
p) Elaborarea centralizatorului obiectivelor specifice, a centralizatorului indicatorilor de performanță și a registrului riscurilor la nivelul instituției și supunerea acestora spre aprobare Primarului Municipiului Timișoara;
q) Monitorizarea, coordonarea și îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control intern managerial în cadrul entităților subordonate/sub autoritatea/în coordonarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
r) Consilierea entităților subordonate/sub autoritatea/în coordonarea Consiliului Local al Municipiului Timișoara cu privire la implementarea sistemului de control managerial și a strategiei naționale anticorupție, prin organizarea întâlnirilor necesare inclusiv la sediul acestora;
s) Întocmirea și comunicarea planului de integritate pentru implementarea strategiei naționale anticorupție;
t) Întocmirea, aprobarea și comunicarea inventarului măsurilor preventive anticorupție;
u) Întocmirea, aprobarea și comunicarea seturilor de indicatori de evaluare și a seturilor de indicatori de performanță, riscurile asociate obiectivelor și măsurilor din strategia națională anticorupție, precum și sursele de verificare;
v) Creșterea gradului de cunoaștere, înțelegere și implementare a măsurilor de prevenire a corupției la nivelul municipiului Timișoara și la nivelul entităților publice aflate în subordinea/în coordonarea sau sub autoritatea Municipiului Timișoara; participarea la acțiunile menite a promova și întări integritatea și de a preveni corupția;
w) Raportarea semestrială/anuală către Secretariatul Tehnic al SNA de la Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației privind aplicarea Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara și al entităților publice aflate în subordinea/în coordonarea sau sub autoritatea Municipiului Timișoara;
x) Întocmirea procedurilor /planurilor /regulamentelor interne privind implementarea Strategiei Naționale Anticorupție;
y) Asigurarea secretariatului tehnic al Comisiei de Monitorizare SCIM constituită la nivelul Municipiului Timișoara și a Echipei de gestionare a riscurilor organizată la nivelul Municipiului Timișoara.

Este utilă această pagină?