Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2024-039821 din 10.12.2024 al Primarului Municipiului Timișoara - domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate cu nr. TMI2024-040104 din 11.12.2024 al Instituției Arhitectului Șef din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, întocmit în baza:
- Notei inițiale de constatare întocmită de către Direcţia Generală a Poliţiei Locale a Municipiului Timișoara;
- Fișei de evaluare – Anexa 2 la Procedura cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilanul Municipiului Timișoara, Hotărârea Consiliului Local nr. 300/30.06.2022 - privind aprobarea Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan modificată și completată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 207/23.05.2023 privind aprobarea modificării și completării Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul Municipiului Timișoara, precum și aprobarea formei revizuite a acesteia, prin care imobilul situat în Timişoara, SPLAIUL TUDOR VLADIRMIRESCU, 16 a fost încadrat la categoria clădiri neîngrijite, cu propunerea de majorarea cu 400.% a impozitului pe clădire, întocmită de către structura responsabilă din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Procesului-verbal de constatare a neconformității, întocmit în teren de către Direcția Generală a Poliției Locale a Municipiului Timișoara;
- Notei finale de constatare, întocmită de structura de specialitate a Primăriei Municipiului Timișoara;
- Prevederilor pct. 168, lit. g) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului Fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
- Elementelor de identificare potrivit nomenclaturii stradale şi a datelor de identificare ale contribuabilului prezentate în Anexă.
Având în vedere avizul Serviciului Juridic, anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2024-040104/10.12.2024 ;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 300/30.06.2022 - privind aprobarea Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan modificată și completată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 207/23.05.2023 privind aprobarea modificării și completării Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul Municipiului Timișoara, precum și aprobarea formei revizuite a acesteia,
În conformitate cu prevederile art. 489 alin. (5)-(8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. 2 lit. b), alin. 4 lit. c) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 196 alin. 1 lit. a) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1. Se aprobă majorarea cu 400.%, începând cu anul 2025, a impozitului pe clădire pentru imobilul situat în Timişoara, SPLAIUL TUDOR VLADIRMIRESCU, nr. 16 ca urmare a constatării stării tehnice de clădire neîngrijită.
Art. 2. Lista proprietarilor/coproprietarilor afectaţi de măsura majorării impozitului pe clădire menţionată la art.1 este prezentată în Anexa la prezenta hotărâre.
Art. 3. (1) Prezenta hotărâre se suspendă începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care proprietarul/proprietarii clădirii neîngrijite anunță compartimentelor funcționale/de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, cu atribuții în domeniul urbanismului, începerea lucrărilor în baza autorizației de construire sau a acordului scris al Direcției Județene pentru Cultură Timiș, conform art. 11 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții. Proprietarul are/proprietarii au obligația de a anunța începerea lucrărilor până cel târziu în prima zi lucrătoare a lunii noiembrie a anului de referință. Suspendarea hotărârii Consiliului Local va fi comunicată de către compartimentele funcționale/de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, cu atribuții în domeniul urbanismului, proprietarului/proprietarilor și Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara până cel târziu în data de 31 decembrie a anului de referință.
(2) În cazul în care lucrările cuprinse în autorizația de construire sau în acordul scris al Direcției Județene pentru Cultură Timiș, conform art. 11 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, nu au fost atestate ca fiind finalizate printr-un proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor/proces verbal de recepție calitativă, semnat de către reprezentantul emitentului autorizației de construire/acordului scris, cel târziu până la data expirării termenului de valabilitate a autorizației de construire/a acordului, impozitul majorat datorat pentru clădirea neîngrijită va fi recalculat pe întreaga perioadă de suspendare a hotărârii Consiliului Local, cu respectarea termenului de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale, prevăzut la art. 110 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.
Art. 4. Prezenta hotărâre își încetează de drept aplicabilitatea începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor celui în care a fost întocmit procesul verbal de conformitate, conform Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilanul Municipiului Timișoara, aprobată aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 300/30.06.2022 - privind aprobarea Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan, modificată și completată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 207/23.05.2023 privind aprobarea modificării și completării Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate din intravilanul Municipiului Timișoara, precum și aprobarea formei revizuite a acesteia.
Art. 5. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.
Art. 6. Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și, totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara;
- Direcției Generale a Poliției Locale a Municipiului Timișoara;
- Proprietarilor/coproprietarilor prevăzuți în Anexă;
- Mass-media locale