Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2024- 025934/28.08.2024, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024-025492/22.08.2024 al Serviciului Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 30.08.2024, Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2024- 025492/22.08.2024;Având în vedere Avizul Direcției Economice nr.TMI2024-025492/30.08.2024;
Având în vedere Avizele Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică , drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență nr.92/2021 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Legii nr.249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje;
Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență nr.196/2005 privind Fondul pentru mediu;
Având în vedere prevederile Ordinului A.N.R.S.C. nr.640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile de salubrizare a localităţilor, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare;
Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Legii nr.181/2020 privind gestionarea deşeurilor nepericuloase compostabile;
Având în vedere prevederile art.103, lit.c din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art.7, lit.c, d , art.8, alin.3, lit.k și art.10, alin.(5), (5^1) din Legea nr.51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată;
Având în vedere prevederile H.C.J. nr. 191/31.08.2021 privind aprobarea Planului Județean de Gestionare a Deșeurilor în Județul Timiș;
Având în vedere prevederile Contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport al deșeurilor din Zona 1- nr. 2303/08.12.2017 încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri ADID Timiș și operatorul SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA pentru Zona 1 a județului Timiș;
Având în vedere adresa Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș nr.6179/12.08.2024, înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu numărul MTM2024-032265/13.08.2024;
Având în vedere Extrasul din Decizia nr.8/12.07.2024 a Consiliului Director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș;
Având în vedere prevederile art. 134 alin. 1 lit. a) coroborate cu prevederile art. 133 alin. 2 lit. a), ale art. 136, și ale art. 139 alin. 1 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Articole
Art. 1. Se aprobă modificarea și completarea Contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor nr. 2303/08.12.2017 prin implementarea unui nou flux constând în colectarea separată și transportul separat al deșeurilor vegetale provenite din grădinile, curțile utilizatorilor casnici din mediul urban.
Art. 2. Se aprobă ca serviciul de colectare separată și transportul separat al deșeurilor vegetale provenite din grădinile, curțile utilizatorilor casnici din mediul urban, să constituie un serviciu opțional, la solicitarea utilizatorilor.
Art. 3. Se aprobă tariful unic de colectare separată și transport separat al deșeurilor vegetale pentru utilizatorii casnici din mediul urban, care este următorul:
Tarif de colectare și transport/punct de colectare, exclusiv T.V.A: 62,98 lei/gospodărie/lună Serviciul propus se referă la activitatea de colectare, transport și eliminare a deșeurilor vegetale rezultate din activitățile de grădinărit și întreținerea spațiilor verzi de pe domeniul privat. Acest serviciu se va derula pe bază de abonament și va cuprinde colectarea acestor deșeuri în recipiente cu capacitatea de 240 l, cu frecvența de golire o dată la două săptămâni, în perioada 1 martie – 30 noiembrie. |
Art. 4. Se aprobă încheierea unui act adițional la Contractul de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor din Zona 1 – nr. 2303/08.12.2017, care să cuprindă tariful aprobat din prezenta hotărâre, precum și celelalte modificări contractuale prevăzute în prezenta hotărâre.
Art. 5. Se acordă mandat președintelui Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș să semneze actul adițional la contractul de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor din Zona 1 nr. 2303/08.12.2017 încheiat cu RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor din prezenta hotărâre.
Art. 6. Se mandatează d-na BOBEI CAMELIA-OLTEA – Șef Serviciu Managementul Deșeurilor și Salubrizare, să reprezinte interesele UAT Timișoara, în AGA ADID Timiș - Zona 1- Timișoara și să voteze în conformitate cu prezenta hotărâre.
Art.7: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara.
Art.8: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi, totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Structurilor funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A.;
- ADID Timiș;
- Mass- media locale.