Proiect HCL din 2025-02-28

privind aprobarea gestiunii directe ca modalitate de gestiune a serviciului public de salubrizare al Municipiului Timișoara

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr.TMI2025-7870/28.02.2025 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr.TMI2025-7816/28.02.2025, al Serviciului  Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 28.02.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-7816/28.02.2025;

Având în vedere Avizul Direcției Economice din data de 28.02.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-7816/28.02.2025;

Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere Avizul Consiliului Concurenței nr.RG/2202/27.02.2025;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr.59/28.01.2025 privind înființarea Societății „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr.8/17.01.2025  pentru aprobarea Studiului de Oportunitate privind modalitatea de gestiune a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Timișoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local  nr.393/31.08.2023 privind aprobarea Regulamentul Serviciului de salubrizare a Municipiului Timișoara, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 82/2015 privind aprobarea Regulamentul-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor,  cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 111/2007 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor;

Având în vedere Ordinul președintelui  A.N.R.S.C. nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile de salubrizare, precum şi de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deşeurilor şi a taxelor de salubrizare, modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile art.1 alin.(2) lit.e), art.2 lit.e) și g), art.3, art.8 alin.(3) lit.d), d^¹) și i), art.22 alin. (1), (2) lit.a), (3) și (4), art.23 alin.(1) lit.a), art.24 alin.(1) lit.b), art.28 alin.(1), (2) lit.b) și alin. (2^1), art.29 alin.(11) și art.32 alin. (3) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată;

Având în vedere prevederile art.2, alin.(3), lit.k) și lit.l), art.6 alin.(1) lit.e) teza a II-a și h), art.12 alin.(1) lit.a), (2) și (3), art.14 alin.2, art.25, art.34 și art.35 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare;

În conformitate cu  prevederile art. 129  alin. (2), lit.d) și alin.(7) lit.n) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

 În temeiul art.139 alin.(1)  și art.196 alin.(1) lit.a)  din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Articole

Art. 1: Se aprobă “gestiunea directă” ca modalitate de organizare și funcționare a activităților serviciului public de salubrizare al municipiului Timișoara, constând în:

a) măturatul, spălatul şi stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare;

b) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ. 

Art. 2: Se aprobă atribuirea directă a Contractului de delegare a gestiunii pentru activitățile serviciului public de salubrizare prevăzute la art.1, către Societatea „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”, cu acționar unic Municipiul Timișoara prin Consiliul Local al Municipiului Timișoara.

Art. 3: Se aprobă Caietul de sarcini al serviciului public de salubrizare al municipiul   Timișoara pentru activitățile prevăzute la art.1, conform Anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art. 4: Se aprobă  modelul  de Contract de delegarea a gestiunii  unor activități componente ale serviciului public de salubrizare al municipiul Timișoara prevăzute la art.1, conform Anexei nr.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 Art. 5: Se mandatează Primarul Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz să semneze  Contractul de delegare a gestiunii  unor activități componente ale serviciului public de salubrizare al municipiul Timișoara care se va încheia cu Societatea „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”

Art.6: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul  Managementul Deșeurilor și Salubrizare.

Art.7: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și se comunică:

- Instituţiei Prefectului Judeţul Timiş;

- Primarului Municipiului Timişoara;

-Serviciului Managenetul Deșeurilor și Salubrizare;

-Structurilor funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

- Societății „SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.”

- Mass- media locale.

 

Este utilă această pagină?