Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotãrâre nr.TMI2024 - 033969/31.10.2024 al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024 - 032000/16.10.2024 al Direcției Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT din cadrul Primãriei Municipiului Timișoara; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 21.10.2024 - Anexã la Raportul de specialitate al Direcției Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT, cu nr. TMI2024 - -032000/16.10.2024 ; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comsiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerș, regii autonome și societăți comerciale, Comsiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale monorităților și Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara; Luând în considerare prevederile art. 755-772, art. 617 - art. 620 din Legea nr. 287/2009 republicată şi actualizată, privind Codul Civil; În baza Legii nr.7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare, modificată; Luând în considerare prevederile art. 300 alin.(1) lit.g) din Ordonanța de Urgențã a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare; În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1) și alin. (2) lit. c), art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de Urgențã a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare; În temeiul art. 139 alin. (1) și (3) din Ordonanța de Urgențã a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;Articole
Art. 1: Se acordă drept de servitute cu titlu oneros pentru acces auto și pietonal, pe suprafața totală de 165 mp, teren cu nr. cad. 455234 (nr.top. vechi 21678) înscris în C.F.455234 Timișoara (transcris din C.F.403014 Timișoara), proprietatea Primăriei Municipiului Timișoara, în favoarea proprietarilor imobilului cu nr. cad.412610, înscris în CF 412610 Timișoara, situat în str. Mircea cel Bătrân nr. 32.
Art. 2: (1): Se însuşeşte Raportul de evaluare nr. 58813/27.11.2023, reprezentând contravaloarea taxei aferente dreptului de servitute cu titlu oneros asupra terenului în suprafaţă de 165 mp, cu datele de identificare prezentate la Art.1, realizat de evaluator ANEVAR S.C. Appraisal & Valuation S.A., care constituie Anexa 1 la prezenta hotărâre. (2): Se aprobă valoarea de 33.515,625 euro (203,125 euro/mp), fără TVA, reprezentând contravaloarea dreptului de servitute asupra terenului în suprafaţă de 165 mp, pe o perioadă de 25 ani. (3): Plata sumei de 33.515,625 euro fără TVA reprezentând contravaloarea taxei aferente dreptului de servitute cu titlu oneros asupra terenului în suprafaţă de 165 mp pentru 25 de ani, va fi efectuată de către proprietarii imobilului cu nr. cadastral 412610, înscris în CF nr. 412610 Timişoara, în 50 de rate, de două ori pe an, plătibilă în lei la cursul leu/euro valabil pentru ziua facturării, datele scadente fiind 30 Martie şi 30 septembrie a fiecărui an, inclusiv o garanţie pentru 6 luni. (4): Pentru neachitarea la termenul de scadenţă a obligaţiei ce decurge din dreptul de servitute de trecere acordat, conform Codului de Procedură Fiscală se instituie sancţiunea pecuniară pentru neplata în termen a obligaţiilor. (5): În cazul în care se înregistrează neplata consecutivă a două rate anuale se va retrage dreptul de servitute de trecere acordat şi rezilierea de drept a contractului. (6): Părţile vor decide renegocierea prestaţiilor la intervale de 25 de ani raportat la valoarea de circulaţie a terenului, părţile notificându-şi intenţiile cu 90 de zile înainte de împlinirea termenului. Art. 3: Se aprobă Contractul de constituire a dreptului de servitute de trecere, ce se constituie în Anexa 2 şi face parte integrantă din prezenta hotărâre.Art. 4: Se mandatează dl. DOMINIC FRITZ, Primarul Municipiului Timișoara, pentru semnarea contractului de constituire a dreptului de servitute cu titlu oneros în formă autentică.Art. 5: Toate cheltuielile privind operaţiunile de publicitate imobiliară și cheltuielile privind perfectarea contractului de acordare a dreptului de servitute cad în sarcina S.C. ANASTASIA RESIDENCE S.R.LArt. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara ; Art.7: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor - din cadrul aparatului de specialitate al Primarului; - Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș; -S.C. ANASTASIA RESIDENCE S.R.L - Mass-mediei locale.