Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2025-015862/14.04.2025 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025 - 015933/14.04.2025 al Direcției Economice - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice;
Având în vedere avizul Serviciului Juridic din data de 15.04.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025 - 015933/14.04.2025;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor și Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Timișoara privind declanșarea procedurii de selecție și aprobarea componentei inițiale a planului de selecție pentru administratorii Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L.". aprobate cu nr. 103/11.03.2025, respectiv nr. 170/01.04.2025;
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 257/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al comisiilor de selecție și nominalizare a candidaților pentru postul de membru în cadrul consiliilor de administrație ale întreprinderilor publice;
Având în vedere art. 7, art. 8 și art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice;
În temeiul art. 4^9 alin. (3), (4) și alin. (41 ) - (44) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) și alin (3) lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (1) și art. 196, alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1. – Se aprobă constituirea Comisiei de selecție și nominalizare a candidaților pentru recrutarea administratorilor Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L." , cu următoarea componență:
Funcție | Membri titulari | Membri supleanți |
Președinte | Simona Pop | Despina Ungureanu |
Membru | Dana Lazăr | Sorin Gabriel Bâzu |
Expert independent | Pluri Consultants Romania S.R.L |
Art. 2: Comisia de selecție și nominalizare își desfășoară activitatea conform Regulamentului aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 257/2024 și legislației în vigoare. Secretariatul Comisiei de selecție și nominalizare este asigurat de Violeta Lazăr din cadrul Compartimentului Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Direcției Economice.
Art. 3: Membrii comisiei de selecție și nominalizare au obligația să comunice de îndată apariția oricărei incompatibilități, dispozițiile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.
Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția Economică - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
Art. 5: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Membrilor Comisiei de selecție și nominalizare desemnați la art. 1 din prezenta hotărâre;
- Mass-media locale.