Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2024-039906/11.12.2024, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024-040013/11.12.2024 al Direcției Economice – Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 11.12.2024 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2024-040013/11.12.2024;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților și Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere art. 2 alin. (2) din Hotărârea Consiliului Local nr. 545/03.12.2024 privind numirea reprezentanților Municipiului Timișoara în adunarea generală a acționarilor sau asociaților la întreprinderile publice la care este acționar sau asociat;
Având în vedere propunerile formulate de reprezentanții partidelor politice în ședința Consiliului Local din data de 03.12.2024 și Procesul Verbal al ședinței;
Având în vedere dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
Având în vedere prevederile art. 2, pct. 3 lit b) și art. 46^1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art. 125 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a), lit. b) și alin (3) lit. d) și art. 131 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1: (1) Se modifică și se completează art. 2 alin. (2) din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 545/03.12.2024 privind numirea reprezentanților Municipiului Timișoara în adunarea generală a acționarilor sau asociaților la întreprinderile publice la care este acționar sau asociat, și se va citi astfel:
(2) Hotărârile adunării generale a acționarilor sau asociaților vor fi precedate de hotărâri ale consiliului local prin care se acordă mandat pentru exprimarea poziției acționarului sau asociatului cu privire la punctele de ordinea de zi ce urmează a fi aprobate de adunarea generală a acționarilor/asociaților, cu excepția hotărârilor AGA Aquatim S.A., pentru care se acordă mandat general, mai puțin pentru aspectele care necesită, potrivit legii, mandat special.
Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Aquatim S.A. și reprezentantul Municipiului Timișoara în AGA Aquatim S.A.
Art. 3: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituției Prefectului – Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Societății Aquatim S.A.;
- Mass-media locale.