Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2024 - 22113/19.07.2024, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2024-022260/22.07.2024 al Directiei Economice din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.;Având în vedere avizul juridic din data de 23.07.2024 - Anexă la raportul de specialitate nr. TMI2024-022260/22.07.2024;Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Procedurii de sistem PS-27 : ‘‘Angajarea răspunderii patrimoniale/civile a personalului și recuperarea pagubelor”;Având în vedere Dispoziția nr. 595/04.04.2023 de consituire a Comisiei de cercetare administrativă;
Având în vedere Procesele verbale de constatare și sancționare a contravenției/Titlu executoriu, conform Anexa 1;
Având în vedere Proceselor verbale de clasare enumerate în Anexa 1;
Având în vedere sesizările regăsite in cuprinsul Anexei 1;
În conformitate cu prevederile art. 490 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;În conformitate cu prevederile art. 28, alin.(1) din OG nr.2/2001 ‘‘Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, agentul constatator făcând mențiune depre această posibilitate în procesul verbal” ;
În conformitate cu prevederile art. 2, pct.3, din Legea nr. 273/2006, privind finantele publice locale, ce definește angajamentul legal ca fiind faza din procesul execuției bugetare reprezentând actul juridic din care rezultă o obligație pe seama fondurilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 2, pct.9, privind cheltuielile bugetare din Legea finanțelor publice locale nr. 273/2006 din 29.06.2006;
În conformitate cu prevederile cap.I, art. 6. alin.(1) din Legea contabilității nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*);
În conformitate cu prevederile cap.II, art. 17. alin.(1) și (3), respectiv cap.II, art. 18 din Legea contabilității nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*);
În temeiul art.129 alin.(4), lit. a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;
În temeiul art.254 alin.(1) din Codului Muncii aprobat prin Legea nr.53/2003.
Articole
Art.1: Se aproba suportarea din bugetul local al Municipiului Timișoara din Capitolul 51.02. ‘‘Autorități publice și acțiuni externe”, subcapitol 51.02.01.03 ‘‘Autorități executive”, titlu II ‘‘Bunuri și servicii” , și trecerea pe cheltuieli a amenzilor contravenționale , cât și a sumelor cu titlu de penalități emise de de către organele de control prin Procesele verbale de constatare și sancționare a contravenției/Titlu executoriu, conform Anexa 1 (GNM/09121/11.08.2021, ANPC/1014376/06.04.2022, ANPC/1014204/13.05.2022, ANPC/020015/ 13.05.2022, Titlu executoriu 118862/11.06.2023 - Somația 118941/11.06.2023, GNM/000705/ 16.02.2022, PTMX/438106/17.10.2022, G/000341/08.02.2022, GNM/09097/ 23.09.2021, Adresa 3471/22.05.2023 – AC/1144/31.12.2020, GNM/16122/03.09.2019), neexistând fapte sau împrejurări pentru care să fie stabilită răspunderea civilă/patrimonială.
Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcției Economice din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Comisiei de cercetare administrativă.Art.3: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Mass-media locale.