Prelucrarea datelor cu caracter personal

Persoana desemnată ca responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (DPO) la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara, conform Dispoziției Primarului nr. 1237/10.10.2019:

Simona Drăgoi, Șef Serviciu, Serviciul Administrație Locală și Agricolă – Direcția Secretariat General

Email - [email protected]

Primaria Municipiului Timișoara prelucrează date cu caracter personal în mod legal, echitabil şi transparent, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE)2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE – Regulamentul general privind protecţia datelor (RGPD) şi ale Legii nr. 190/2018 -privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Primaria Municipiului Timișoara asigură, în condițiile legii, păstrarea confidențialității datelor cu caracter personal ale petenților și respectarea dreptului acestora la protecția vieții private în privința prelucrării datelor cu caracter personal.

Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de către Primăria Municipiului Timișoara

 Primăria Municipiului Timișoara, cu sediu în Bd. CD Loga nr. 1, tel. +40256969, website: www.primariatm.ro, email: [email protected], vă informează prin prezenta despre prelucrarea datelor dumneavoastră personale și drepturile pe care le aveți în conformitate cu REGULAMENTUL (UE) 679/2018 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (denumit în continuare GDPR) și legislația națională privind protecția și securitatea datelor personale, în vigoare.

Scopurile și baza legală a prelucrărilor

În conformitate cu legislația națională (Legea 102/2005, modificată și completată, Legea nr. 190/2018, Legea nr. 506/2004) și europeană (Regulamentul 2016/679/UE, Directiva 2016/680/CE, Directiva 2002/58/CE) în vigoare, Primăria Municipiului Timișoara are obligația de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.

Primăria Municipiului Timișoara prelucrează datele cu caracter personal în scopul desfășurării activității specifice administrației publice locale și pentru îndeplinirea obligațiilor legale.

Prelucrarea se realizează prin intermediul serviciilor / compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al primarului, pentru a furniza cetățenilor/petenților serviciile și informațiile solicitate.

Primăria Municipiul Timișoara procesează date cu caracter personal în scopul desfășurării activităților specifice instituției, și anume:

  • relații cu publicul;
  • reprezentare în fața instanțelor de judecată;
  • executare silită;
  • registrul agricol;
  • fond funciar;
  • urbanism/cadastru/disciplina în construcții;
  • monitorizare servicii publice;
  • managementul proiectelor, investiții și achiziții publice;
  • administrarea patrimoniului public/privat și încheiere de contracte;
  • constatare contravenții și aplicare sancțiuni;
  • emitere acorduri/avize/autorizații conform normelor legale;
  • resurse umane;
  • arhivare;
  • activități specifice privind educația/baza materiala în învățământ;
  • activități de presă, cultură, sport, promovare turistică;
  • servicii administrative;
  • activități de audit și orice alte activități specifice instituției reglementate de actele normative în vigoare.

Dacă nu sunteți de acord cu furnizarea datelor personale, Primăria Municipiului Timișoara prin serviciile/compartimentele din structura sa nu poate să realizeze demersurile legale pentru a vă răspunde la petiții sau pentru a emite actele/avizele/autorizațiile solicitate , etc.

Temeiul legal al prelucrării datelor

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin operatorului Primăria Municipiului Timișoara, conform articolului 6 alin. 1 litera c) și e) din GDPR.

În măsura în care sunt necesare categorii speciale de date cu caracter personal, Primăria Municipiului Timișoara va solicita consimțământul dvs. în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) lit. (a) din GDPR.

Tipuri de date cu caracter personal pe care le prelucrăm

Politica privind protecția și securitatea datelor personale a Primăriei Municipiului Timișoara este de a colecta numai datele personale necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri.

Categoriile de date personale (clasice sau digitale) supuse prelucrărilor la nivelul serviciilor/compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, în funcție de solicitarea Dvs, sunt următoarele:

  • nume, prenume, CNP
  • serie și număr CI/BI
  • date privind studiile și profesia
  • cazier, date privind sănătatea
  • date cu caracter personal ale reprezentanților legali/delegaților persoanelor juridice
  • detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,

Ne rezervăm dreptul de a solicita alte date necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor serviciilor/ compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, strict în conformitate cu prevederile legale.

Sursa datelor cu caracter personal

Primăria Municipiului Timișoara prin serviciile/compartimentele din structura sa colectează date personale direct de la dumneavoastră sau de la terți (cum ar fi alte instituții ori entități care se adresează instituției ori alte persoane vizate) sau din documente publice.

În cazul în care trebuie să prelucrăm date cu caracter personal obținute de la terți persoane juridice, aceștia din urmă au obligația de a vă furniza informațiile necesare cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal transmise.

Categorii de destinatari ai datelor cu caracter personal

Datele dumneavoastră personale sunt destinate utilizării de către operator (Primăria Municipiului Timișoara) și sunt comunicate următorilor destinatari, dacă este cazul:

  • alte instituții/autorități centrale și locale în vederea redirecționării conform legii a petițiilor greșit îndreptate;
  • instanțelor de judecată, organe de control, la solicitarea acestora;

Dezvăluirea datelor către terți se face conform prevederilor legale pentru categoriile de destinatari precizați anterior.

Perioada de stocare a datelor personale

Datele dumneavoastră personale sunt stocate pe perioada necesară efectuării tuturor demersurilor întreprinse pentru susținerea activităților serviciilor/compartimentelor de relații publice, petiționare, organizare, derulare evenimente, emitere acte/ avize/ acorduri/ autorizații, îndeplinirea atribuțiilor legale de control și investigare, soluționare a plângerilor/ sesizărilor din cadrul instituției, după care vor fi arhivate potrivit legislației aplicabile.

Drepturile dumneavoastră și modul de exercitare al acestora

Conform prevederilor legale aplicabile, beneficiați de dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la ștergerea datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat.

Prelucrările de date speciale sau întemeiate pe consimțământ

Atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice” sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a) ”persoana vizată și-a dat consimțământul explicit pentru prelucrarea acestor date cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice, cu excepția cazului în care dreptul Uniunii sau dreptul intern prevede ca interdicția prevăzută la alineatul (1) să nu poată fi ridicată prin consimțământul persoanei vizate” din GDPR, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Astfel, puteți modifica sau elimina consimțământul în orice moment, și vom acționa imediat în consecință, cu excepția cazului în care există un motiv legal sau un interes legitim pentru a nu face acest lucru.

Este utilă această pagină?