Atribuții

a) Identificarea de programe naționale/regionale/internaționale adecvate pentru accesarea de fonduri în vederea implementării proiectelor locale privind construirea, reabilitarea, consolidarea și dezvoltarea infrastructurii sportive pe raza municipiului Timișoara și de transport feroviar în zona metropolitana;

b) Generarea și implementarea de politici, planuri, programe și proiecte de dezvoltare ale serviciilor publice locale din domeniul infrastructurii sportive și pentru transportul feroviar în zona metropolitana din care Municipiul Timișoara face parte;

c) Promovarea și implementarea de proiectele stabilite ca prioritare, cuprinse în strategiile de dezvoltare aprobate;

d) Întocmirea referatelor necesare cuprinderii si/sau rectificării în lista de investiții a Municipiului Timișoara a serviciilor de proiectare, conform HG nr.907/2016 pentru obiectele de investiție care urmează a fi demarate sau sunt în curs de demarare (denumiri corecte, sume aferente, etc) ;

e) Elaborarea propunerilor de proiecte spre finanțare: cererea de finanțare, bugetul și documentele suport (conform ghidului solicitantului/aplicatului), alte documente suport decât documentațiile tehnico-economice care se elaborează prin grija compartimentelor funcționale ale Municipiului Timișoara care au atribuții în acest sens;

f) Completarea, modificarea și transmiterea de cereri de finanțare prin intermediul aplicațiilor electronice prin care se transmit proiectele în etapa de evaluare și pana la etapa de contractare contractarea a acestora;

g) Menținerea în permanenta a legăturii cu Direcția Incubator de Proiecte, Autoritatea de Management și Organismele intermediare ale programelor de finanțare, atât pe perioada de pregătire a proiectului, pe perioada de implementare (in cadrul echipelor de proiect), cat și pe perioada de post-implementare;

h) Urmărirea și asigurarea implementării proiectelor cu finanțare europeana nerambursabila în baza contractelor de finanțare semnate cu autoritățile de management și ale acordurilor de parteneriat;

i) Gestionarea finanțării proiectelor aflate în implementare derulate prin programe de finanțare (programe operaționale, de cooperare transfrontaliera, de cooperare teritoriala, programe naționale, etc) din fonduri nerambursabile (fonduri publice: surse UE, surse de la bugetul de stat și surse de la bugetul local);

j) Elaborarea rapoartelor de progres și financiare pe baza informațiilor și documentelor puse la dispoziție de către membrii echipelor de implementare desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei;

k) Elaborarea cererilor de plata și de rambursare, pe baza informațiilor și documentelor puse la dispoziție de către membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei, conform cerințelor impuse de finanțator;

l) Elaborarea Notificărilor de modificare fără a afecta contractele de finanțare, a Memoriilor justificative privind modificările propuse în colaborare cu ceilalți membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei;

m) Elaborarea Notificărilor de modificare privind semnarea actelor adiționale la contractele de finanțare, a Memoriilor justificative privind modificările propuse în colaborare cu ceilalți membrii EIP desemnați din cadrul compartimentelor de specialitate ale primăriei;

n) Asigurarea sprijinului necesar membrilor EIP, prin personalul desemnat în EIP, cu privire la elaborarea documentațiilor tehnico-economice din perspectiva respectării condițiilor de eligibilitate în vederea implementării proiectelor prioritare din domeniul de activitate al direcției generale care au contract de finanțare semnat de conducerea Primăriei Municipiului Timișoara;

o) Participarea în echipele de proiect constituite prin Dispoziția Primarului în vederea pregătirii proiectelor de investiții necesare accesării fondurilor extreme nerambursabile;

p) Participarea în Echipele de Implementare ale Proiectelor (EIP) și consilierea membrilor EIP cu privire la respectarea termenelor asumate prin contractele de finanțare semnate în ceea ce privite demararea tuturor procedurilor de achiziție publica în conformitate cu legea achizițiilor publice, urmărirea tuturor contractelor de achiziție care au ca obiect realizarea proiectelor de dezvoltare ale infrastructurii sportive și de transport feroviar a Municipiului Timișoara prioritate în strategia integrata de dezvoltare urbana, cu impact și asupra zonei urbane funcționale;

q) Dezvoltarea unei baze de date privind programe de finanțare și păstrarea evidentelor tuturor materialelor legate de activitatea de derulare, urmărire a programelor UE sau a altor programe;

r) Rezolvarea problemelor administrative ce țin de pregătirea și implementarea proiectelor, asigurarea comunicării intre pârțile contractuale, menținerea relațiilor și a corespondentei cu terțe parți implicate în derularea proiectelor;

s) Acordarea de asistenta internă și externă în domeniul de activitate;

t) Gestionarea resurselor financiare aferente programelor și proiectelor coordonate, finanțate din diverse fonduri complementare atrase la bugetul local;

u) Pregătirea documentelor necesare demarării procedurilor de achiziție publica în domeniul de activitate și înaintarea Serviciului Achizitii Publice:

u1) Pentru contractarea serviciilor de proiectare (referat de necesitate, nota conceptuala, tema de proiectare, caiet de sarcini, criterii de calificare, factori de evaluare, ,angajament și propunere de cheltuiala, model de contract) sau a consultantei privind asistenta tehnica externa de specialitate (experți externi) pentru obiectivele de investiție publica care urmează a fi implementate cu fonduri nerambursabile, cu fonduri de la bugetul local, buget național în limitele de competenta ale personalului din cadrul compartimentului , în conformitate cu prevederile HG nr.907/2016, pe tipuri de obiective și pe etape, astfel:

1.1) în cazul obiectivelor noi de investiții:

  • în etapa I: nota conceptuala; tema de proiectare;
  • în etapa a II-a: studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate sau documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, după caz;
  •  în etapa a III-a: proiect pentru autorizarea/desființarea executării lucrărilor;
  •  în etapa a IV-a: proiectul tehnic de execuție.

1.2) în cazul intervențiilor la construcții existente:

  • în etapa I: documentație de avizare a lucrărilor de intervenții;
  •  în etapa a II-a: proiect pentru autorizarea/desființarea executării lucrărilor;
  •  în etapa a III-a: proiect tehnic de execuție;

1.3) în cazul obiectivelor mixte de investiții:

  •  în etapa I: studiu de prefezabilitate, după caz;
  • In etapa a II-a: studiu de fezabilitate, completat cu elementele specifice din documentația de avizare a lucrărilor de intervenții;
  • In etapa a III-a: proiect pentru autorizarea/desființarea executării lucrărilor;
  •  în etapa a IV-a: proiect tehnic de execuție cu stabilirea nivelului calitativ care trebuie realizat prin proiectare ( prin stabilirea de criterii de calificare superioare);

u.2) pentru contractarea serviciilor de execuție lucrări pentru obiectivele de investiție publica, în funcție de prioritizarea acestora ca importanta a impactului asupra dezvoltării locale, care urmează a fi implementate cu finanțare externă, cu fonduri de la bugetul local sau de Ia buget național, în limitele de competenta ale personalului din cadrul compartimentului, în conformitate cu prevederile HG nr.907/2016;

v) Colaborarea permanenta cu proiectanții pentru clarificarea aspectelor cuprinse în documentațiile tehnico-economice întocmite si/sau revizuite de către aceștia;

w) Colaborarea cu compartimentele de specialitate și cu echipele de pregătire si/sau de implementare în etapa de elaborare și agrearea soluțiilor tehnice propuse de către proiectanți sau deținătorii de utilități pentru proiectele de investiții cu finanțare nerambursabila;

x) Verifica documentațiile tehnico-economice înainte de a fi promovate în Comisia Tehnico - Economică (CTE) a Primăriei Municipiului Timișoara pentru obiectivele de investiție publica care urmează a fi implementate cu fonduri nerambursabile, cu fonduri de la bugetul local, buget național în limitele de competenta ale personalului din cadrul compartimentului, în conformitate cu prevederile HG nr.907/2016, pe tipuri de obiective și pe etape;

 y) Inițiază proiectele de hotărâri de consiliul local din domeniul de activitate al compartimentului;

z) Urmărirea derulării contractelor de achiziție publica, cu respectarea clauzelor contractuale, recepționarea serviciilor contractate; întocmirea documentelor de plata a serviciilor prestate (ordonanțare de plata) și transmiterea compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a documentelor specifice angajării, ordonanțării, lichidării și plații cheltuielilor bugetare;

aa) Monitorizează activitatea de management al obiectivului de investiție(manager tehnic și responsabil tehnic).

Este utilă această pagină?