- Asigură gestiunea activelor fixe corporale aflate în domeniul public și privat al Municipiului Timișoara, cât și a celor aflate în administrarea Municipiului Timișoara pentru asigurarea inventarierii, a evidenței statistice, conform legislației în vigoare;
- Ține evidența contabilă analitica a imobilelor de natura mijloacelor fixe din domeniul public/ domeniul privat al Municipiului Timișoara;
- Păstrează evidența tehnică a tuturor contractelor de concesionare/asociere/închiriere/comodat/ superficie;
- Creează și actualizează permanent baza de date privind contractele gestionate în cadrul direcției;
Structură
Atribuții
a) Asigură gestiunea activelor fixe corporale aflate în domeniul public și privat al Municipiului Timișoara, cât și a celor aflate în administrarea Municipiului Timișoara pentru asigurarea inventarierii, a evidenței statistice, conform legislației în vigoare;
b) Înregistrarea în evidența patrimoniului a bunurilor imobile de natura mijloacelor fixe aflate în domeniul public/privat și a celor aflate în administrarea/folosința Municipiului Timișoara;
c) Alocarea de numere de inventar imobilelor de natura mijloacelor fixe pe care le preia în evidența scriptică a patrimoniului public și privat sau aflate în administrarea Municipiului Timișoara;
d) Întocmirea și actualizarea evidenței imobilelor cuprinse în categoria domeniului public, privat sau aflate în administrarea Municipiului Timișoara pentru constituirea unei baze de date operaționale a evidenței patrimoniului;
e) Urmărirea și asigurarea evidenței mișcărilor de bunuri imobile aflate în patrimoniul Municipiului Timișoara (majorări/scăderi a valorii mijlocului fix );
f) Ținerea evidenței contabile analitice a imobilelor de natura mijloacelor fixe din domeniul public/ domeniul privat al Municipiului Timișoara; ( Evidența financiar-contabilă a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al unităților administrativ-teritoriale se ține distinct în contabilitate, potrivit legii, de către titularul dreptului de administrare, concedent sau de instituția de utilitate publică care are în folosință gratuită aceste bunuri.) şi evidența analitică pe clienţi şi tipuri de venituri;
g) Păstrarea evidenței tehnice a tuturor contractelor de concesionare/asociere/închiriere/comodat/ superficie; crearea și actualizarea permanentă a bazei de date privind contractele gestionate în cadrul direcției;
h) Actualizarea bazei de date privind patrimoniul municipiului pe baza informării și verificării subcomisiilor de inventariere și a deciziei comisiei de inventariere, comunicarea permanentă cu Serviciul Contabilitate Bugetară pentru înregistrarea plusurilor și sau minusurilor la inventar;
i) Verificarea situației juridice a imobilelor (terenuri și construcții) din patrimoniul municipiului;
j) Vânzarea bunurilor imobile aflate în patrimoniul autorității locale, aprobată prin hotărâre a consiliului local;
k) Păstrarea evidenței tehnice a tuturor contractelor de vânzare-cumpărare;
l) Verificarea respectării din punct de vedere tehnic a clauzelor contractelor de vânzare-cumpărare;
m) Asigurarea înregistrării scriptice a valorii imobilelor de natura mijloacelor fixe aflate în patrimoniul Municipiului Timișoara în baza documentelor care atestă dreptul de proprietate al acestora și a altor documente, potrivit legii;
n) Operarea în Fișele mijloacelor fixe a imobilelor, în sensul majorării/scăderii din evidența patrimoniului a valorii scriptice a acestora, în baza documentelor justificative;
o) Transmiterea lunară a datelor necesare ca urmare a modificărilor survenite în structura sau natura patrimoniului pentru a fi consemnate în fișele contabile ale bunurilor -situația intrărilor și ieșirilor valorilor scriptice a mijloacelor fixe- către compartimentul de contabilitate;
p) Se asigură că imobilele de natura mijloacelor fixe aflate în proprietatea Municipiului Timișoara (public și privat), a Statului Român și a celor pentru care Municipiul Timișoara are un interes sunt evaluate sau reevaluate de către experți ANEVAR, conform legislației în vigoare;
q) Întocmește documentația necesară pentru achiziția serviciilor de evaluare a bunurilor din patrimoniul UAT și urmărește derularea contractului;
r) Întocmirea și actualizarea evidenței imobilelor evaluate/reevaluate cuprinse în categoria domeniului public, privat sau aflate în administrarea Municipiului Timișoara pentru constituirea unei baze de date operațională a evidenței patrimoniului;
s) Asigurarea inventarierii anuale a mijloacelor fixe aparținând Municipiului Timișoara, concretizată într-un raport asupra situației gestionării patrimoniului UAT;
t) Asigurarea înregistrării rezultatelor inventarierii în baza raportului de valorificare a bunurilor aflate în evidența patrimoniului Municipiului Timișoara;
u) Urmărirea societăților aflate în insolvență și înscrierea debitelor aferente contractelor conform legislației la masa credală, în colaborarea cu Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara;
v) Verificarea respectării din punct de vedere tehnic a clauzelor contractuale respectiv a obiectului contractelor din evidențe privind imobilele aflate în patrimoniul Municipiului Timișoara .Analizează și propune rezilierea contractelor de închiriere înainte de termenul stabilit în cazurile stipulate de prevederile legale și /sau clauzele contractuale;
w) În caz de sesizare de către departamentele care urmăresc clauzele de natură financiară, a nerespectării clauzelor contractuale de către beneficiarii imobilelor, demarează procedurile de reziliere/ denunțare a contractelor și transmite toate actele necesare serviciului juridic în vederea promovării litigiilor;
x) Întocmește documentația specifică și o transmite Serviciului Juridic şi Compartimentului Eliberare Domeniu Public pentru evacuare/ eliberare domeniu public;
y) Efectuează demersurile necesare pentru promovarea acțiunilor judecătorești privind apărarea dreptului de proprietate al Statului Român, în administrarea Consiliului local al municipiului Timișoara/Municipiului Timișoara, pentru imobilele neevidențiate în cartea funciară și pentru cele în care nu este operat modul de preluare la statul roman în vederea intabulării, cu excepția unităților de învățământ și sanitare;
z) Deschiderea de fișe analitice de evidență pe fiecare bun/ pe fiecare chiriaș în parte care cuprind numele și prenumele, adresa, soldul la începutul anului și chiria lunară și încasarea chiriei lunare datorate de fiecare chiriaș și operarea în ordine cronologică pe baza comunicărilor transmise, a modificărilor de chirii, a sistărilor și preluării în evidență a chiriașilor cu contracte noi;
aa) Întocmirea notelor de plată și calcularea majorărilor de întârziere unde este cazul, încasarea sumelor calculate și întocmirea somațiilor de plată pentru debitori;
bb) Evidențierea încasărilor în registrul de încasări și în fișele analitice de evidență a tuturor încasărilor efectuate pe baza chitanțelor sau ordinelor de plată și întocmirea lunară a balanței analitice a chiriilor;
cc) Întocmirea situației debitorilor care urmează a se preda la compartimentul de specialitate.
Conducere
Mariana Roman
Șef serviciu