• Gestiunea sistemului de salarizare la nivelul ordonatorului principal de credite.
  • Evidenta timpului de lucru, calculul si plata drepturilor salariale.

Atribuții

a) Asigurarea gestiunii sistemului de salarizare la nivelul ordonatorului principal de credite; 

b) Elaborarea documentației în vederea aprobării salariilor de bază la nivelul ordonatorului principal de credite și verificarea propunerilor ordonatorilor de credite;

c) Urmărirea respectării prevederilor legale privind salarizarea personalului din cadrul instituțiilor și /sau serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local;

d) Întocmirea proiectului de buget privind cheltuielile cu salariile;

e) Evidențierea timpului lucrat si nelucrat al personalului:

- Asigură procesarea, în baza de date, a concediilor de odihnă ale salariaților, în baza cererilor aprobate ale acestora de către șeful ierarhic superior sau înlocuitorul de drept al acestuia;

- Răspunde de întocmirea situației privind planificarea concediilor de odihnă, în vederea aprobării de către primar și urmărește respectarea ei;

- Răspunde de evidența tuturor tipurilor de concedii: concediilor de odihnă, medicale, de studii cu sau fără plată și interese personale, aprobate conform prevederilor legale;

- Calculează orele suplimentare efectuate de personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului;

- Întocmește și verifică foile de prezență colectivă (pontajul centralizator) lunar pe direcții;

- Tine registrul de delegații, evidențiind ordinele de deplasare ale personalului instituției, corelând drepturile acordate pentru perioada deplasării potrivit prevederilor legale incidente.

f) Asigurarea calculului drepturilor salariale și a obligațiilor față de bugetul asigurărilor sociale și de stat:

 calculul drepturile salariale raportat la drepturile de încadrare ale personalului în colaborare cu Compartimentul Evidență Personal- pe baza documentelor operate de personalul din cadrul acestui compartiment;

- stabilirea procentului de majorare salarială acordat pentru activitatea desfășurată în luna anterioară de către membrii echipelor de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile pe baza pontajelor și referatelor primite de la managerii de proiect;

- calculul drepturile salariale raportat la: concedii de odihnă, medicale sau de alte tipuri de concedii, rețineri, deduceri personale, impozitul pe venit și contribuții;

g) Întocmirea statelor de plată a drepturilor salariale ale angajaților aparatului de specialitate al Primarului, serviciilor publice fără personalitate juridică, statelor de plată a indemnizațiilor pentru consilierii locali/ membrii comisiilor de concurs /soluționare a contestațiilor, state de plată colaboratori, state de plată alte drepturi ce cad în competența aparatului de specialitate al Primarului;

h) Asigură întocmirea statelor de plată și plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului, devenite executorii;

i) Întocmirea ordonanțărilor de plată pentru plata tuturor acestor drepturi;

j) Întocmirea și depunerea declarațiilor fiscale pentru drepturile salariale/alte drepturi acordate – lunar declarațiile: D112 și D100, respectiv anual D205 și Formularul L153, alte declarații din domeniul de activitate;

k) asigurarea transparenței veniturilor salariale, conform art. 33 din Legea -cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

l) Întocmirea raportărilor statistice privind activitatea de personal si salarizare (S1,S2, S3 etc);

m) Eliberarea de adeverințe cu privire la veniturile personalului / adeverințe privind calitatea de asigurat/ adeverințe evidență concedii medicale;

n) Întocmirea borderourilor pentru alimentarea cardurilor și colaborarea cu instituțiile bancare în vederea asigurării plății drepturilor bănești ale personalului;

o) Întocmirea situației privind monitorizarea cheltuielilor de personal în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

p) Întocmirea contractelor de garanție materială și garanție suplimentară în conformitate cu prevederile Legii nr. 22/1969 cu modificările și completările ulterioare;

q) Aplică dispozițiile legale referitoare la sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale de stat pentru personalul instituției și asigură decontarea indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă și a altor indemnizații din aceste bugete.

Este utilă această pagină?