• Susținerea vieții culturale și a instituțiilor de cultură din Municipiul Timișoara și fructificarea moştenirii titlului de Capitală Culturală Europeană pe de o parte, și creșterea calității şi diversificarea serviciilor turistice, pe de altă parte.
  • Municipiul Timișoara creează condițiile propice unei vieți culturale dinamice și diverse în oraș, competitivă la nivel național și internațional și relevantă pentru cetățenii orașului, de aceea preocuparea pentru viața culturală a Timișoarei presupune o relație vie între cultură și urbanism, arhitectură, mediu, educație și contribuie la dezvoltarea locală și regională. Prin documentele de politică publică și studiile importante elaborate de administrația publică în ultimii ani, Timișoara arată că acordă culturii rolul pe care îl merită, datorită beneficiilor multiple pe care le aduce indivizilor, comunității și economiei locale.

Structură

Atribuții

a) Elaborarea/actualizarea și implementarea strategiei culturale a municipiului Timișoara în parteneriat cu sectorul cultural local, instituțiile de învățământ cu profil cultural-artistic, instituțiile publice de cultură din oraș și alte instituții, organizații și persoane interesate;

b) Elaborarea și implementarea unei strategii a industriilor culturale și creative (ICC), în parteneriat cu companiile locale din acest sector, instituțiile de învățământ cu profil cultural-artistic, tehnologic, de antreprenorial și altele interesate, instituții și organizații de susținere și promovare a mediului de afaceri în general și a firmelor de start-up în special, precum și alte instituții, organizații și persoane interesate;

c) Includerea și monitorizarea realizării obiectivelor generale aferente strategiilor specifice elaborate – strategia culturală și strategia ICC – în prioritățile de finanțare ale Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara și în proiectele de management ale instituțiilor publice de cultură din subordinea CLT;

d) Asigurarea corelării acțiunilor întreprinse pentru implementarea strategiei culturale și a strategiei ICC pentru Timișoara cu activitățile realizate de instituțiile culturale de interes național, subordonate Ministerului Culturii și cu cele subordonate Consiliului Județean Timiș;

e) Inițierea procesului de evaluare a impactului strategiei culturale și a strategiei ICC și ajustează, în urma consultării publice direcții, programe și măsuri deficitare;

f) Realizarea de rapoarte anuale sintetice, pe o serie de indicatori strategici privind gradul de îndeplinire a obiectivelor generale ale strategiei culturale și strategiei ICC, în colaborare cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara, care funcționează ca principala unitate de implementare a strategiei culturale a orașului, precum și cu organizații relevante din sectoarele cultural și ICC;

g) Coordonarea realizării portalului online despre activitatea culturală a orașului;

h) Comunicarea cu Centrul de Informare Turistică al orașului pentru actualizarea informațiilor despre viața culturală a orașului;

i) Inițierea și dezvoltarea de parteneriate instituționale și la nivelul sectorului cultural și al industriilor culturale și creative în euroregiune, Europa și în plan internațional;

j) Susținerea și promovarea de programe culturale cu orașele înfrățite și cu acelea unde există comunități semnificative de timișoreni;

k) Valorificarea oportunităților de promovare și dezvoltare a culturii timișorene prin intermediul rețelelor culturale europene, inclusiv din care Timișoara face deja parte;

l) Realizarea activităților dedicate diplomației culturale și coordonarea acestor activități cu alte activități de relații internaționale realizate de Primăria Municipiului Timișoara;

m) Promovarea și includerea culturii în celelalte strategii ale orașului ca vector de dezvoltare locală, inclusiv prin promovarea parteneriatelor culturale cu alte domenii, cum ar fi cel al educației, turismului, tehnologiei sau al asistenței sociale;

n) Asigurarea procedurilor legale în vederea organizării concursurilor de recrutare a managerilor instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local în condiții de transparență, echitate și egalitate de șanse;

o) Evaluarea proiectelor de management depuse de candidații la concursurile de recrutare a managerilor instituțiilor publice de cultură - asigurând secretariatul tehnic de specialitate și formularea punctului de vedere de specialitate în urma analizei măsurilor propuse pentru: diversificarea ofertei culturale a instituției publice de cultură, cunoașterea și satisfacerea nevoilor culturale ale comunităților în care își desfășoară activitatea instituția publică de cultură, promovarea concurenței în domeniul ofertei culturale, promovarea excelenței, experimentului și a inovației, dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului din subordine, aplicarea principiilor de eficiență, eficacitate și economie în gestionarea mijloacelor financiare și a resurselor umane și materiale ale instituției publice de cultură;

p) Verificarea modului în care sunt respectate clauzele contractuale de către manager și monitorizarea îndeplinirii sarcinilor, programelor și a celorlalte obligații asumate prin semnarea contractului, în cadrul evaluărilor anuale și/sau finale ale managementului;

q) Analizarea/Reanalizarea sumelor necesare realizării programului, în raport cu angajamentele propuse de manager în proiectul de management;

r) Negocierea anuală a programului minimal, în funcție de bugetul aprobat de autoritate, cu asigurarea cheltuielilor de întreținere și funcționare pe întreg anul bugetar; rezultatele negocierilor vor face obiectul actelor adiționale;

s) Crearea și dezvoltarea unei rețele de spații recreative artistice, hub-uri de artă, spații de expunere pentru a aduce arta mai aproape de oameni, pentru a crește prezența culturală în cartiere și pentru a valoriza patrimoniul cultural și istoria cartierelor;

t) Stimularea artei de stradă în mod organizat prin punerea la dispoziția tinerilor creatori de spații- organizarea de concursuri de soluții și premierea lor;

u) Susținerea unor acțiuni de mediere culturală pentru a crea punți de legătură între artiști și cetățeni;

v) Elaborarea şi fundamentarea programelor culturale locale de interes local prin care să se stabilească linii directoare convergente;

w) Întocmirea de referate, informări, rapoarte, analize și sinteze de specialitate, precum și alte materiale necesare activității desfășurate privind programele culturale de interes local;

x) Implementarea unui sistem de promovare integrată inteligentă a ofertei culturale a orașului, ofertei patrimoniului istoric și a ofertei turistice a orașului în relație cu programul Timișoara 2023, în corelare cu celelalte strategii și platforme digitale ale orașului, în colaborare cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara și alte compartimente de specialitate ale primăriei, precum și cu instituții și organizații ale societății civile specializate și/sau interesate.

Conducere

  • cover

    Monica Sava

    Șef serviciu

  • Este utilă această pagină?